ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تجمع کارکنان مخابرات روستایی خوزستان

| يكشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

جمعی از کارکنان مخابرات روستایی خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود بر اساس قرارداد دائم امضا شده، در مقابل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تجمع کردند.

به گزارش ایرنا  بیش از ۷۰ نفر از کارکنان مخابرات روستایی خوزستان روز شنبه در اعتراض به "پرداخت نشدن حقوق و مزایا بر اساس قراداد کاری منعقده با کارفرما"، در اهواز تجمع کردند.

یکی از این کارکنان که خواست نامش در خبر ذکر نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ۲۴۸ نفر در مخابرات روستایی استان مشغول به کارهستند بیان کرد: هر کدام از این کارکنان بالای۲۰ سال سابقه کار داریم و همه در سال ۹۳ طبق ماده ۸۳ بودجه ، در سال 1393 قرارداد دائم شدیم.

وی گفت: در سال ۹۵ ابلاغیه این دستور، به مخابرات اعلام شد تا بر اساس این دستورالعمل، همسانسازی حقوق انجام شود که متاسفانه تاکنون این کار انجام نگرفته است.

این پرسنل مخابرات روستایی استان ادامه داد: حقوق کارکنان در این بخش با وجود اینکه قرارداد دائم با مخابرات هستند، از حقوق یک کارگر تازه‌کار نیز کمتر پرداخت می‌شود و ما خواستار پرداخت حقوق و مزایای خود بر اساس قراردادی که داریم هستیم.

وی گفت: امروز با مسوولان اداره کار در این مورد صحبت کردیم و قرار شد روز دوشنبه نمایندگانی از مخابرات، کارکنان مخابرات روستایی استان و اداره کار در یک جلسه برای بررسی این مشکل حضور یابند.

 

مطالبات کارگری را از مراجع قانونی با جدیت پیگیری می‌کنیم
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: برای پیگیری مطالبات کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان تلاش می کنیم.

به گزارش ایلنا، ارسلان غمگین روز شنبه ۱۰ خرداد ماه در خصوص خبری که صبح دیروز در فضای مجازی مبنی بر تجمع اعتراض آمیز کارگزاران مخابرات روستایی به علت عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و همسان سازی حقوق منتشر شده بود، اظهار کرد: امروز تعدادی از کارگزاران مخابرات روستایی به نمایندگی از کل کارگزاران این مجموعه برای پیگیری مطالبات خود به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان مراجعه کردند که بلافاصله جلسه ای در این رابطه با حضور معاونین و مدیران مرتبط تشکیل دادیم.

وی افزود: پس از بررسی شرایط، مقرر شد در هفته جاری جسله دیگری با حضور مسئولین مخابرات خوزستان و نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی برای بررسی مشکلات آنها تشکیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یاد آور شد: با توجه به اینکه مخابرات در سال های گذشته واگذار و خصوصی شده است، اصرار بر این بود که این افراد پیمانکار معرفی شوند، اما بعد از رای صادره از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به عنوان کارگر معرفی شدند.

وی تاکید کرد: اثبات کارگر بودن این افراد کار بزرگی بوده که تاثیر آن در قراردادهایشان اعمال شده است.

غمگین با بیان اینکه کارگزاران ابهاماتی در ما به تفاوت حقوق و مزد خود داشتند، عنوان کرد: مقرر شد در هفته جاری جلسه ای با مسئولین مخابرات خوزستان و نمایندگان کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان برای احقاق حق این کارگران تشکیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: ما معتقدیم که مطالبه کارگری باید منعکس شود ما نیز کارگران را به سمت طرح پیگیری مطالبات خود از طریق مراجع قانونی هدایت کنیم.

غمگین بیان کرد: ما از طریق مراجع قانونی ورود کرده و درخواست کارگران را بررسی و پس از آن اعلام نظر می کنیم و اگر لازم شد کارگر را برای طرح شکایت هدایت و پس از رسیدگی، رای را صادر می کنیم چنانچه نیاز به شکایت نبود پس از مذاکره با کارفرما حق کارگر را می گیریم.

وی عنوان کرد: به طور کلی نگاه ما در سال جدید این است از گسترش اعتراضات و تجمعات جلوگیری کرده و با ایجاد یک فضای گفتگوی دوسویه میان کارگر و کارفرما در مسیر حل مشکلات آنها گام برداریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اشاره کرد: ما کلیه بخش های کارگری و کارفرمایی را به سوی حل مشکلات از طریق مراجع قانونی و دادرسی کار هدایت می کنیم. در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، در حوزه روابط کار، بخش دادرسی کار وجود دارد و ما نیز دادرسان کار در این حوزه هستیم که با همه ی تلاش خود و  همکاران در این دادرسی به مشکلات مطروحه بر پایه عدالت و قانون رسیدگی خواهیم کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">