ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحریم توسعه شبکه ۵G در چین را کند کرد

| يكشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

تحریم های آمریکا، کاهش سرمایه گذاری اپراتورهای چینی و آغاز فصل مانسون «باد موسمی» در چین، سبب شده هواوی و زد تی ای فرایند ساخت ایستگاه های ۵G در این کشور را کندتر کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، شرکت های چینی هواوی و زد تی ای(ZTE)  فرایند ساخت ایستگاه های۵G در چین را کندتر کرده اند.  این امر در حالی اتفاق می افتد که ممنوعیت های آمریکا وضعیت زنجیره ذخایر این دو شرکت در آینده نزدیک را مبهم کرده است.

 هر دو شرکت چینی بیش از ۸۰ درصد کل قراردادهای احداث ایستگاه های مخابراتی ۵G چین را در اختیار دارند. به عبارت دیگر این شرکت ها بخشی اساسی از فرایند انتقال چین به نسل جدید ارتباطات موبایل را تشکیل می دهند. 

کند شدن احداث زیربنای ۵G نشان می دهد تحریم های صادراتی آمریکا به شرکت های چینی فشار وارد کرده است. البته یکی دیگر از دلایل این امر را می توان کند شدن روند سرمایه گذاری اپراتورهای چینی در فناوری ۵Gدانست.

در حال حاضر هواوی و زد تی ای مشغول بازطراحی چند محصول ۵G هستند تا به طور کامل قطعات آمریکایی را حذف کنند.

طبق گزارش رسانه ژاپنی نیکی، هر دو شرکت در ماه ژوئن به تهیه کنندگان خود اعلام کردند محموله های برخی محصولات مرتبط با ایستگاه های ۵G را  کاهش دهند.  

همچنین هواوی اعلام کرده برخی طراحی های خود را تغییر داده و قطعات خاصی را در فرایند تولید خود جایگزین می کند. علاوه بر آن فصل مانسون نیز در بخش هایی از جنوب چین آغاز شده و به سیلاب منجر شده است. این امر نیز به تاخیر در نصب ایستگاه های ۵G دامن زده است.

 

پوشش شبکه همراه نسل پنجم در یک شهر چین تکمیل شد
شهر شنزن در جنوب چین اولین شهری است که پوشش مخابراتی نسل پنجم در آن تکمیل شده است. این شهر هم اکنون دارای یک شبکه مستقل نسل پنجم است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، چن روگی شهردار شنزن با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه کرد. به گفته وی، در حال حاضر بیش از ۴۶ هزار دکل نسل پنجم تلفن همراه در شنزن نصب شده که یک رکورد بی سابقه در سراسر جهان محسوب می‌شود.

قرار است در گام بعدی صنایع مختلف در شنزن از خدمات نسل پنجم تلفن همراه بهره مند شوند و یک اکوسیستم جامع کاربردی برای بهره مندی آنها از خدمات مذکور ایجاد شود.

در حال حاضر در استان گوانجونگ در جنوب چین یک قطب فناوری ایجاد شده که قرار است تعداد زیادی از استارت اپ های چینی در آن مستقر شوند و در کنار شرکت‌های بزرگ فناوری و آی تی این کشور به ایفای نقش بپردازند.

  • ۹۹/۰۶/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">