ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحریم سایبری اروپا علیه شهروندان روسیه

| يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۶:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

اتحادیه اروپا دو شهروند روس را به اتهام حملات سایبری تحریم کرد.

خبرگزاری تاس در گزارشی از تحریم‌های سایبری اتحادیه اروپا علیه شهروندان روسیه خبر داد.

بنا برگزارش تاس، اتحادیه اروپا به‌تازگی دو شهروند دیگر روس و یک سازمان را به اتهام دست داشتن در حمله سایبری به بوندستاگ آلمان در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

بریتانیا نیز به این تحریم‌ها دامن زده و مدعی شد افراد تحریم شده‌ کارکنان مرکز عملیات ویژه اداره اصلی اطلاعات روسیه بوده‌اند. 

دومنیک راب اعلام کرده است بریتانیا ورود دو افسر اداره اصلی اطلاعات روسیه را به کشور خود ممنوع خواهد کرد. ضمن اینکه تحریم‌هایی نیز علیه واحد 26165 و گروه APT28 به اتهام حمله سایبری به پارلمان آلمان در سال 2015 اعمال خواهد کرد.

اتحادیه اروپا چندی پیش نیز 6 شهروند و 3 سازمان روسیه، چین و کره شمالی را به اتهام حملات سایبری به سازمان منع سلاح‌های شیمیائی و حملات سایبری «WannaCry» ،«NotPetya» و عملیات «Cloud Hopper» تحریم کرده بود. 

شورای اتحادیه اروپا اعلام کرده بود این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفرها و مسدود شدن حساب‌های بانکی و تراکنش‌های مالی بوده و افراد و اشخاص حقوقی اتحادیه اروپا نباید با افراد تحریم شده همکاری اقتصادی داشته باشند. 

مقامات وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این تحریم‌ها اعلام کرده بودند تصمیم شورای اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال اقدامات محدودکننده یک‌طرفه علیه شهروندان و سازمان‌ها مایه تأسف بوده و همه‌چیز بدون اثبات و با بهانه‌های بی‌اساس دست داشتن در حوادث سایبری گذشته انجام‌شده است. 

طبق گزارش دپارتمان اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه، مسکو پیشنهاد کرده است اتحادیه اروپا گفتگوی تخصصی در حوزه مسائل اطلاعاتی نگران‌کننده برگزار کند یا از کانال‌های موجود و سازوکارهای سازمان ملل و سازمان امنیت و همکاری اروپا برای چنین گفتگویی استفاده کند؛ اما به‌جای این کار، بروکسل تصمیم گرفته است از ابزار تحریم که یک سال پیش «بر روی کاغذ» آورده شده بود استفاده کند و آن را «توسعه امنیت بین‌الملل و ثبات در فضای سایبر» معرفی کند.

به اعتقاد مقامات وزارت خارجه روسیه، در اتحادیه اروپا سیاست فشار و محدودیت‌های یک‌جانبه به گفتگوی جدی که اختلافات را حل‌وفصل کرده و اعتماد متقابل را بیشتر می‌کند، ترجیح داده می‌شود، چیزی که نه‌تنها جهان را به سمت «نظم مبتنی بر قوانین» سوق نمی‌دهد، بلکه منجر به درگیری‌های سیاسی جدید و بی‌نظمی و هرج‌ومرج سایبری نیز می‌شود. 

منبع: سایبربان

 

آمریکا یک مؤسسه تحقیقاتی روسیه را تحریم کرد
تنها دو هفته مانده به انتخابات ۲۰۲۰، دولت واشنگتن می‌کوشد از ابزار تحریم و روسیه‌هراسی به عنوان ابزاری جهت بازی با افکار عمومی آمریکا استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا، موسسه دولتی تحقیقات علمی شیمی و مکانیک روسیه را به اتهام طراحی یک بدافزار خطرناک، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

ادعا می‌شود این مرکز تحقیقاتی پشت حمله‌ای بوده است که در سال ۲۰۱۷، علیه یکی از مراکز پتروشیمی خاورمیانه، تدارک دیده شد.

سفارت روسیه در واشنگتن، با رد اتهامات اخیر، تاکید کرد که دولت مسکو برخلاف آمریکا، دست به چنین عملیات‌های مخربی در حوزه سایبری نمی‌زند.

به گزارش مهر، اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا درحالی است که نهادهای اطلاعاتی این کشور، تنها دو هفته مانده به انتخابات ۲۰۲۰، مدعی شدند که گروهی از هکرهای روسی دهها شبکه رایانه ای ایالتی و منطقه ای دولت آمریکا را هدف حمله سایبری قرار داده‌اند.

در سال ۲۰۱۶ نیز دموکرات‌های آمریکا سعی کردند ناکامی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری، به مداخلات سیاسی و سایبری روسیه نسبت دهند حال آنکه مسکو بارها هشدار داده که احزاب داخلی آمریکا در اقدامی غیراخلاقی، از روسیه‌هراسی به عنوان ابزاری برای تسویه حساب داخلی استفاده می‌کنند.

  • ۹۹/۰۸/۰۴

جنگ سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">