ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحقق شبکه ملی اطلاعات با توسعه فیبرنوری

| يكشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۰۴:۲۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات گفت: هدف‌گذاری‌هایی که در برنامه توسعه فیبر نوری دیده شده مطابق با اهداف شبکه ملی اطلاعات است و ارتباطات پرسرعت، باکیفیت و امن مردم بر بستر شبکه FTTX که تا درِ منازل و کسب و کارها کشیده می‌شود، برقرار خواهد شد.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌ وگو با فارس در پاسخ به این سوال که اکنون که وزارت ارتباطات توسعه شبکه فیبر نوری در سراسر کشور را در دستور کار دارد، برنامه اجرایی وزارت برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات چیست؟ گفت: شبکه ملی اطلاعات دارای چند بال است که یکی از آنها ارتباطات پرسرعت و امن و بال دیگر خدماتی است که روی این شبکه ارائه می شود.

وی افزود: توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت مناسب برای این شبکه در سراسر کشور یکی از الزامات شبکه ملی اطلاعات است.

وی تصریح کرد: ارتباطات پرسرعت، باکیفیت و امن مردم بر بستر این شبکه که FTTX  نام دارد و تا درب منازل و کسب و کارها کشیده خواهد شد، برقرار می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: هدف گذاری هایی که در برنامه توسعه فیبرنوری دیده شده است مطابق با اهداف شبکه ملی اطلاعات است. 

زارع پور توضیح داد: برای مثال در شبکه ملی اطلاعات ارائه اینترنت ثابت با حداقل سرعت 25 مگابیت بر ثانیه هدف گذاری شده است که در برنامه توسعه فیبر نوری هم ایجاد 20 میلیون پورت فیبر نوری با حداقل سرعت 50 مگابیت بر ثانیه پیش بینی شده است.

وی گفت: یعنی تا 3 سال آینده حداقل 20 میلیون دسترسی پورت فیبرنوری با حداقل سرعت 50 مگابیت بر ثانیه برای مردم کشور فراهم می شود که در راستای تحقق شبکه ملی اطلاعات است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">