ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحقیقات ICT در کشور عمومی می‌شود

| سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۸۵، ۰۹:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

معاون پژوهش و فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ایران از عمومی شدن پژوهش در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ف.ا.ا) در کل کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این مرکز، وی افزود اعتبار قابل توجهی به امر پژوهش در حوزه ف.ا.ا در کل کشور تخصیص یافته و با تشکیل‌کمیته‌های تحقیقاتی و هسته‌های پژوهشی، تحقیقات در این حوزه شتاب بیشتری یافته است.

بر اساس مصوبه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و آیین نامه مقدماتی که در معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات تهیه و تدوین شده، مدیرعامل شرکت مخابرات، مدیران کل پست و پست بانک، دو تن از استادان طراز اول دانشگاه استان و نماینده از مرکز تحقیقات ایران، کمیته‌های تحقیقاتی و هسته‌های پژوهشی را در استانها تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، هسته‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها نیز تشکیل شده‌اند و زمینه‌های تحقیقاتی را شناسایی کرده و بر اساس موضوعات یا مباحثی که به آنها پیشنهاد می‌شود، امور تحقیقاتی را شکل می‌دهند.

اعتبارات پژوهشی در بخش فناوری ارتباطات و اطلاعات در کشور دو درصد ‪ ۲۰۰‬هزار میلیارد ریال است که ‪ ۱/۵‬درصد آن به مرکز مخابرات ایران و نیم درصد هم به مراکز مخابراتی استانها داده می‌شود.

ف.ا.ا و نحوه توسعه در جهان، روند تحولات فناوریهای ف.ا.ا، جایگاه شرکتهای مخابرات ایران در پژوهش و توسعه و برنامه‌های مرکز مخابرات ایران درباره دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از جمله چهار رویکرد در نظر گرفته شده برای تحقیقات و پژوهش در برنامه‌های پژوهشی مرکز تحقیقات ایران در نظر گرفته شده است.

تاکنون استان‌های یزد، خراسان جنوبی، فارس و خراسان رضوی توانسته‌اند پروژه‌های تحقیقاتی قابل توجه‌ای را به نتیجه برسانند.

  • ۸۵/۰۹/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">