ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به رغم انتقاداتی که مخالفان تصمیم دولت مبنی بر افزایش بهای پیامک لاتین و کاهش بهای پیامک فارسی که در سال گذشته همزمان با مصوبه دولت در این باره وجود داشت، در سالجاری حدود83 میلیون پیامک فارسی از کل 103 میلیون پیامک مشترکان در نیمه شعبان نشان دهنده موفقیت دولت نهم و همراه اول در این رابطه بوده است.

به گزارش فارس، در اسفند ماه سال گذشته دولت و بازوی اجرایی آن یعنی وزارت ارتباطات در جهت گسترش و توسعه زبان فارسی در فضای پیامک در شبکه تلفن همراه، تصمیم به گران کردن پیامک لاتین و ارزان ساختن پیامک فارسی گرفتند.

این تصمیم در حالی صورت گرفت که همان زمان برخی مخالفان این امر را شکست دولت و شرکت ارتباطات سیار ایران «همراه اول» دانستند و عنوان داشتند که این موضوع در تعداد ارسال پیامک‌های فارسی و استفاده مشترکان از زبان فارسی در ارسال پیامک تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اما اعلام آمار ارسال پیامک در نیمه شعبان سال جاری، جدا از رکورد زنی در ارسال پیامک در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ، نشان دهنده شکست مخالفان و رغبت و تمایل مشترکان در استفاده از پیامک فارسی بود.

از 103 میلیون پیامک فارسی ارسالی در نیمه شعبان بیش از 81 درصد آن را پیامک فارسی تشکیل می‌دهد.

در سال گذشته و در همین زمان تنها 63 میلیون پیامک ارسال شد و تنها کمتر از 20 درصد آن پیامک فارسی بود.

کارشناسان امر استفاده از نرم‌افزار پیامک فارسی همراه اول، استفاده از زبان فارسی در ارسال پیامک توسط مشترکان و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و ارزان بودن بهای پیامک فارسی را از دلایل استقبال از ارسال پیامک فارسی در سال جاری می‌دانند.

این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند دولت برای کمک به مشترکان تلفن همراه داخلی باید شرکتهای وارد کننده گوشی و سازنده‌هایی که در داخل ایران نمایندگی فروش را دارند ترغیب کند تا گوشی‌های خود را به زبان فارسی مجهز کنند.

برخی مخالفان معتقد بودند که با گران شدن پیاک لاتین و به دلیل عدم تمایل مشترکان به تغییر رویه خود در استفاده از پیامک لاتین، دولت به دنبال افزایش سطح درآمد خود در پوشش گسترش زبان فارسی است در حالی که این امر در نیمه شعبان امسال برعکس شد و با یک حساب ساده مشخص می‌شود که " همراه اول " برای بیش از 80 درصد پیام‌ها حدود 45 ریال کاهش درآمد نسبت به نرخ سال قبل داشته است.

در حال حاضر اکثر شرکتهای داخلی نیز که مبادرت به ارسال پیامک‌های تجاری و یا اطلاع‌رسانی می‌کنند از زبان فارسی به دلیل ارزان شدن آن استفاده می‌کنند که این امر در آینده با استقبال بیشتری نیز همراه خواهد بود.

  • ۸۷/۰۶/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">