ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تحول اقتصادی تاثیری بر تعرفه مخابرات ندارد

| يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۸۷، ۰۱:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

با وجودی که گفته می شود با اجرای طرح تحول اقتصادی یارانه دولت در بخش مخابرات نیز حذف خواهد شد، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران معتقد است :طرح تحول اقتصادی تاثیر محسوسی در تعرفه های مخابرات نخواهد داشت.

صابرفیضی در گفت وگو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: در بخش تلفن همراه یارانه مستقیم به مخابرات پرداخت نمی شد که با اجرای طرح تحول اقتصادی حذف شود.

وی اضافه کرد:براساس پروانه صادره ، شرکت مخابرات ایران مکلف شده که برای ثبت نام اولیه هر خط تلفن ثابت مبلغ 50 هزار تومان از متقاضیان دریافت کند که این تعرفه با طرح تحول اقتصادی و حذف یارانه مخابرات تغییری نخواهد کرد.

فیضی در خصوص تعرفه مکالمات تلفن ثابت نیز گفت: طبق اصل 44 قانون اساسی دولت باید مابه التفاوت قیمت تمام شده مکالمات را نسبت به آنچه که در زمان حاضر از مشترکان دریافت می شود به مخابرات بپردازد؛ بنابراین حذف یارانه دولت در این بخش نیز تاثیرگذار نخواهد بود.

به گفته فیضی، "در زمان حاضر بازار مخابرات رقابتی شده و تعرفه با این وضعیت رشد نخواهد داشت."

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه "قیمت تمام شده یک پالس تلفن ثابت برای مخابرات حدود 60 ریال و تعرفه ای که مشترکان می پردازند به ازای یک پالس 47 ریال است،" ادامه داد: تعرفه مکالمه با تلفن ثابت در ایران در مقایسه با کل کشورهای جهان ارزان تر است.

پیش از این نیز مدیرکل روابط عمومی مخابرات در این باره به خبرنگار موبنا گفته بود که مخابرات تنها در بخش واگذاری و تعرفه مکالمات تلفن ثابت به مشترکان یارانه می‌دهد.

به گفته داوود زارعیان،"چنانچه دولت بخواهد در طرح تحول اقتصادی یارانه‌ها را حذف کند، هر روشی که در سایر کالاها به کار گیرد، در این بخش نیز پیاده خواهد شد."

  • ۸۷/۰۶/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">