ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تخلفات شرکت های مخابراتی تشریح شد

| چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۸۵، ۱۱:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

نماینده مجمع عمومی نظارت بر مناقصه‌ها گفت: شرکت‌های مخابراتی استان‌ها موظف‌اند برگزاری مناقصه‌های 10 میلیارد ریالی به بالا را یک هفته قبل، به دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت مخابرات ایران اطلاع دهند تا مدیر کل یا نماینده وی در محل حضور یابد.
غلامعلی سلیمانی در گفت‌و‌گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان این مطلب که هدف اولیه ما پیشگیری است ،تاکید کرد:‌در دراز مدت پیشگیری هزینه کمتری نسبت به درمان دارد و معتقدیم 97 درصد از پرسنل مجموعه را افراد سالمی تشکیل می دهند که البته در صورتی که آن گروه اندک بخواهند آبروی مابقی را خدشه دار کنند با آنها به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: در بررسی قراردادها و نحوه پرداخت، کارشناسان بازرسی به مواردی بر خورد کردند که باید روشن می شد. برای نمو نه می توان به قراردادی اشاره کرد که در مدت شش ماه مبلغ 570 میلیون ریال اضافه پرداخت شده بود و هم اکنون در حال پیگیری و حسابرسی از بقیه مدت قرارداد هستیم.

وی ادامه داد: از یکی از استان ها گزارشی را مبنی بر صفر شدن کار کرد تلفن همراه دریافت کردیم و بعد از بررسی کارشناسان مشخص شد مبلغی نزدیک به یک میلیارد و 600 میلیون ریال از کارکردها صفر شده است که خوشبختانه حدود 700 میلیون ریال آن در رایانه اعمال نشده بود که از آن جلوگیری به عمل آید و تکلیف 890 میلیون ریال دیگر که محاسبه شده بود روشن شده است .
وی خاطرنشان کرد: عوامل خاطی این پرونده شناسایی شده اند و با آن ها برخورد قانونی صورت گرفته است.

سلیمانی در خصوص دیگر پرونده های مورد بررسی قرار گرفته، گفت: یکی از پرونده‌هایی که به آن برخورد کردیم سرقت از کابل‌های مخابراتی بود که متخلفان شناسایی به دادگاه معرفی شدند و البته هزینه کابل‌های سرقتی از آن‌ها دریافت خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت عملکرد دفاتر خدمات ارتباطی، اظهار داشت: در مسؤولیت اینجانب چهار گروه متخصص از دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات در سطح استان تهران به بررسی وضعیت این دفاتر پرداختند که در این میان 25 دفتر متخلف شناسایی و با توجه به آیین‌نامه شرکت ارتباطات سیار به جرائمی از قبیل تعطیلی یک هفته ای یا یک ماهه محکوم شدند و بازرسی از این دفاتر را به طور نامحسوس شروع کردیم و در صورت بروز تخلف، طبق آیین نامه جدید در برخورد قانونی با دفاتر تا تعطیلی دایم یا سلب امتیاز نیز پیش می‌رویم..

سلیمانی اعلام داشت: بیشترین حجم شکایات دریافتی در دولت نهم به این دفتر از سوی نیروهای بخش خصوصی و کارکنان قراردادی و دفاتر خدمات ارتباطی بوده است که درخواست استخدام داشتند.

رئیس دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: در مرکز بازرسی فرمی به نام فرم مدیریابی بین همکاران در شرکت مخابرات ایران به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی از استعدادهای موجود توزیع شده است تا بتوان ظرف مدت یکسال با توجه به توان فنی ،‌صلاحیت ها ، سلامت و صداقت به نیروهای ناشناخته فرصت حضور داده شود.

وی در خصوص آموزش کارکنان آن دفتر نیز تصریح کرد:تاکنون کلاس‌هایی از قبیل آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه، قانون منع مداخله کارکنان در مناقصه ها و آشنایی با قوانین تخلفات اداری و غیره برگزار شده و از تمامی مدیران عامل مخابرات استان‌ها خواسته شده که ظرف مدت سه ماه این کلاس‌ها را برای همکاران خود برگزار کنند.

رئیس دفتر بارزسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شرکت مخابرات ایران در خصوص انتصاب ها نیز اظهار داشت: طبق دستور مقام عالی وزارت ،پیگیری و تایید صلاحیت انتصابات به مرکز بازرسی واگذار شده است البته تا سطح مدیر کل به خود شرکت‌ها واگذار شده است.

وی در ارتباط با انتخاب شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت برتر غیراستانی تصریح کرد: برای اولین بار اداره کل بازرسی، مسؤولیت بررسی و جمع آوری شاخص ها را بر عهده گرفت و از این رو از آذرماه سال گذشته بررسی آغاز شد و ظرف مدت یک ماه و نیم مدارک لازم را به سازمان مدیریت ارائه کردیم.

وی افزود : با هماهنگی وزارت ارتباطات و سازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت مخابرات ایران به عنوان شرکت‌ برتر غیر استانی معرفی شد.

وی در خصوص چگونگی نحوه ارتباط مردم با دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات گفت: آنان می‌توانند از طریق پست، ‌پست الکترونیکی و دورنگار به صورت مستقیم با رییس دفتر بازرسی تماس بگیرند که البته فرستندگان می توانند مطمئن باشند که مشخصات فردی آن ها محفوظ خواهد ماند.

لازم به ذکر است مخاطبان می توانند شکایات خود را از طریق نمابر 88468185 و 88429588 یا به کمک سایت شرکت مخابرات ایران به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

  • ۸۵/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">