ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تدوین طرح زیرساختهای تجارت الکترونیکی

| سه شنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۸۹، ۰۱:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر پروژه های فناوری اطلاعات پژوهشکده ICT جهاد دانشگاهی از تهیه نقشه فناوری صنایع راهبردی ایران خبر داد و گفت: جذب و بومی سازی فناوری و ایجاد ظرفیت لازم برای توسعه فناوریهای پیشرفته به ویژه IT و نانو و ارتقای کارآفرینی از جمله اهداف مدنظر است.

حسین طالبی در گفتگو با خبرنگار مهر، به تشریح فعالیت‌های تحقیقاتی و اجرایی پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی پرداخت و با بیان اینکه محور اجرای پروژه‌های این پژوهشکده، برنامه‌های دولت دهم در حوزه فناوریهای نوین است، اظهار داشت: به دنبال تصمیمات دولت دهم در اجرای طرحها و پروژه‌های تحقیقاتی در حوزه فناوریهای نوین اخیرا پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی خود را برای انجام اینگونه پروژه‌ها تجهیز کرده است.

وی با تاکید بر توانمندیهای جهاد دانشگاهی در اجرای پروژه‌های ICT گفت: اهم اهداف و فعالیت‌های پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی، کاهش خطرپذیری سرمایه‌گذاریهای اقتصادی از طریق توسعه فناوریهای مبتنی بر مدیریت ریسک با استفاده از IT ، کمک به تضمین سرمایه‌گذاری اقتصادی از طریق توسعه و به کارگیری سیستم مدیریت "پورتفولیو" و انتقال دانش و توسعه فناوریهای بومی بویژه در حوزه تولید و صادرات نرم افزار است.

مدیر پروژه های فناوری اطلاعات پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی از تحقیقات گسترده این پژوهشکده در مهندسی چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران برای نیل به جامعه دانش‌بنیان و نیز توسعه و کاربرد فناوریهای مبتنی بر رادیو شناسه (RFID) برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره ‌وری خبر داد و افزود: پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی قادر است در کاربرد (RFID) در طرحها و پروژ‌ه‌های بزرگ صنعتی، تولیدی و خدماتی دستگاههای اجرایی را یاری کند.

وی برنامه ریزی راهبردی و تهیه اسناد فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور، تهیه نقشه فناوری صنایع راهبردی، تدوین طرح زیرساخت‌های تجارت الکترونیکی در شرکت‌های کوچک و متوسط و نیز تدوین شاخص‌های توسعه ICT در چارچوب اهداف و ارزش‌های جمهوری اسلامی را از دیگر فعالیت‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی و اجرایی این پژوهشکده برشمرد.

طالبی به تهیه طرح توسعه و بهبود فناوری اطلاعات در توسعه فاز‌های پارس جنوبی شرکت ملی نفت ایران اشاره کرد و گفت: کمک به تهیه سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور و اجرای طرح تحقیقاتی گذر از جامعه اطلاعاتی به جامعه دانش بنیان با محوریتICT از برنامه‌ها و فعالیت‌هایی است که توسط پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی دنبال می شود.

وی اهداف کلی فعالیتهای بخش پژوهش و فناوری کشور را مواردی چون توسعه مبتنی بر دانایی، بسترسازی برای تسریع رشد اقتصادی، تعامل با اقتصاد جهانی، رقابت پذیری اقتصادی و توسعه فرهنگی تعریف کرد و گفت: استقرار نهاد ملی سیاستگذاری و راهبری پژوهش و فناوری، توسعه و افزایش توان واحدهای پژوهش و فناوری و ارتقای جایگاه علمی کشور و همچنین تسهیل تحقیقات و نوآوری و تأمین منابع مالی و انسانی از جمله این اهداف است.

  • ۸۹/۰۳/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">