ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تراز رایتل و ایرانسل در ترابردپذیری منفی شد

| دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۰۲:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

آخرین گزارش تجمیعی از وضعیت و جایگاه اپراتورهای تلفن همراه در حوزه «ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه» از ابتدای سال تا تاریخ 20 اسفند 1400 گویای آن است که تنها همراه اول توانسته تراز خود را مثبت نگه دارد.
به گزارش آی‌تی آنالیز، به شکل خلاصه ترابردپذیری طرحی است که به موجب آن مشترکان اپراتورها می‌توانند با حفظ شماره موبایل خود از خدمات و شبکه اپراتور دیگر استفاده کنند. این طرح که از 6 سال قبل در کشور اجرایی شده، اکنون تقریبا در مرحله اشباع است، با این تفاوت که تراز ایرانسل و رایتل در این بخش منفی است.
مرور کوتاه آمار تجمیعی ترابردپذیری نشان می‌دهد بالغ بر 717 هزار مشترک جدید از ایرانسل و رایتل درخواست ورود و استفاده از خدمات و شبکه همراه اول را داشته‌اند. 


در این میان 632هزار مشترک همراه اول نیز به سمت دیگر اپراتورها ترابرد کرده‌اند. کسر میزان مشترکان ورودی از مشترکان خروجی همراه‌اول در این بخش، مثبت 89 هزار و 919 مشترک است.
این آمار اما در مورد ایرانسل به این عبارت است که از بیش از 685 هزار مشترک ورودی به این اپراتور بالغ بر 687 هزار مشترک ایرانسل خارج شده‌اند که در مجموع عملکرد ایرانسل در این بخش، منفی 2 هزار و 522 مشترک است. یعنی تعداد خروجی‌های از شبکه ایرانسل بیش از ورودی‌های به شبکه این اپراتور بوده است.
در خصوص رایتل نیز اوضاع به کلی متفاوت است به نحوی که در ازای 68 هزار مشترک ورودی، بیش از 151 هزار مشترک خارج شده‌اند که تراز اپراتور سوم در این بخش را منفی 82هزار مشترک کرده است.
بررسی آمار ترابردپذیری در سال 1400 زمانی جالب‌تر می‌شود که با آمار سال قبل نیز قیاس شود. 
در سال 99 همراه‌اول در بخش ترابردپذیری بالغ بر 679هزار مشترک ورودی، 672هزار مشترک خروجی و در نهایت تراز مثبت 76هزار مشترک را به ثبت رسانده بود.
ایرانسل نیز در سال قبل، 653هزار مشترک ورودی، 650هزار مشترک خروجی و در نهایت تراز لب مرز مثبت 2900 مشترک را داشت.
رایتل نیز در کارنامه عملکرد خود، در ازای 63هزار مشترک ورودی با ریزش 142هزار مشترک و تراز منفی 80 هزار مشترک مواجه بود.
به عبارت دیگر در سال 1400، ایرانسل نیز در کنار رایتل قرار گرفت و با تراز منفی در ترابردپذیری مواجه شد و تنها اپراتور با عملکرد مثبت در ترابردپذیری، آن هم با اختلاف زیاد همراه‌اول است.
بر اساس این گزارش، از جمله اصلی‌ترین دلایل ترابردپذیری مشترکان در شبکه اپراتورها می‌توان به پوشش شبکه، سرعت، کیفیت و پایداری ارتباطات، نرخ خدمات، رضایت از پشتیبانی و تنوع امکانات و بسته‌های خدماتی اشاره کرد.

  • ۰۰/۱۲/۲۳

همراه اول

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">