ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اواسط مهرماه 96 آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات پس از دیدار با همتای ارمنستانی خود اعلام کرد، پیرو توافق صورت گرفته میان ایران و ارمنستان، قرار است ترانزیت اینترنت کشور ترکمنستان از مسیر دو کشور ارمنستان و ایران تامین شود.

به گزارش عصر ارتباط، پس از این دیدار، واهان ماردیروسیان، وزیر حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور ارمنستان با بیان این که" به موضوعات مطرح شده در این دیدار در آینده نزدیک به صورت عمیق‌تر پرداخته می‌شود" بسنده کرده بود.

اکنون اما در حالی که نزدیک به یک سال از این توافق می‌گذرد اما همچنان خبری از نتیجه و میزان پیشرفت طرح ترانزیت اینترنت به ترکمنستان نیست.

در دیدار مهر ماه 96 بین وزیر ارتباطات ایران و ارمنستان، همچنین دو طرف در زمینه ترانزیت پهنای باند اینترنت، امنیت سایبری و تبادلات پستی نیز ظاهرا توافقاتی داشتند و قرار شد که  افزایش تبادلات پستی دو کشور و توسعه دیتاسنترها برای گسترش همکاری‌های دوجانبه مد نظر قرار گیرد. در این مورد نیز جست‌وجو در خصوص نتایج این موضوعات، دستاوردی به همراه نداشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته ابراز امیدواری کرده بود بعد از انجام توافقات با وزیر ارتباطات ارمنستان تبادلات بین دو کشور چندین برابر ظرفیت فعلی شود.

قبل از وزارت آذری‌جهرمی اما نگاهی گذرا به تعداد بالای توافقات و تفاهمات دو جانبه و چندجانبه صورت گرفته در زمان صدارت محمود واعظی در وزارت ارتباطات مشخص می‌کند که عمده این تفاهمات بی‌نتیجه بوده است و ثمری به جز نوشتن نمادین موضوعات مبهم و کلی، امضای دو سیاستمدار و لبخندهای مصنوعی به سمت دوربین‌های عکاسان خبری نداشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">