ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشدید مبارزه با گوشی های قاچاق

| يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۸۵، ۰۱:۵۱ ب.ظ | ۳ نظر

رئیس مرکز هماهنگی امور بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید گنندگان گفت: وزارت بازرگانی به عنوان یکی از اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف به مقابله جدی با عرضه گوشیهای همراه قاچاق در بازار شده است.

محمد حسن نعمت اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گوشی های تلفن همراهی که به طور رسمی وارد می‌شود باید شماره سریال آنها در مخابرات ثبت شود و تنها این گوشی ها هستند که قابلیت فعال شدن دارند.

وی با اشاره به جعل شماره یا دستکاری سریالها گفت: قاچاقچیان شماره سریال یک گوشی را روی گوشی های قاچاق گذاشته و آن گوشیها را فعال می‌ کنند.

نعمت اللهی خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات سیار طی چند روز آینده پیام کوتاهی برای گوشی‌های قاچاق ارسال می‌کند و کسانی که گوشی آنها دارای مشکل باشد قطع می‌شود.

وی تصریح کرد: خریداران گوشی تلفن همراه می‌توانند با تطبیق شماره سریال گوشی با شماره سریال مندرج در فاکتور و جعبه دستگاه و با وارد کردن کد #06#* در گوشی و مشاهده‌ سریال از مجاز بودن گوشی تلفن همراه مطمئن شوند.

به گفته وی خریدارانی که این سه کد آنها با هم مطابقت ندارد شماره سریال گوشی آنها دستکاری شده است و در آینده نزدیک تلفن آنها از کار خواهد افتاد.

وی ادامه داد: کسانی که گوشی قاچاق خریداری کرده‌اند باید به سراغ فروشنده رفته و مشکل خود را با آنها در میان گذارند، اگر مشکل حل نشد باید به بخش بازرسی سازمان های بازرگانی مراجعه کرده و شکایت خود را ارائه کنند تا به شکایت آنها رسیدگی شود.

نعمت اللهی تصریح کرد: دریافت و رسیدگی به شکایات و برخورد با متخلفان این امر به عهده مااست.

وی تاکید کرد: مردم دقت کنند در خرید گوشی تلفن همراه شماره سریال‌ها با کد گوشی تطبیق داشته باشد و سعی کنند از واردکنندگان اصلی و نمایندگی‌های مجاز خرید کنند.

رئیس مرکز هماهنگی امور بازرسی سازمان حمایت با اشاره به نام نمایندگی‌های مجاز گوشی تلفن همراه نمایندگیهای " نوکیا " را خدمات طلایی نیا، پارس ایراتل، موبایل پلاس و اتصالات نام برد و گفت: شرکتهای پارس قائم، پارس سیتادل و پارس نیکاتل و پرشین تله کام نمایندگی‌های مجاز گوشیهای ساموسنگ، سونی اریکسون و ال جی هستند.

وی ادامه داد: شرکت بهارچین رانجو و مطهر ضمیر نیز بهعنوان نمایندگیهای مجاز گوشیهای ساژم و حایر به شمار می‌روند.

نعمت اللهی به خریداران توصیه کرد برای جلوگیری از متضرر شدن تنها با گارانتیهای معتبر اقدام به خرید گوشی تلفن همراه کنند.چنانچه خریداران اقدام به خرید گوشی با گارانتی متفرقه کرده و کد گوشی را چک نکنند، ضمن اینکه خدمات پس از فروش را از دست می‌دهند با از شبکه خارج شدن گوشی توسط شرکت ارتباطات سیار مواجه خواهند شد.

به گفته وی اگر خریداران گوشی همراه قاچاق به فروشندگان مراجعه کردند و مشکل آنها حل نشد تلفن 124 در سراسر کشور آماده ارائه توضیحات بیشتر به شکایات مردم است.

نعمت اللهی با بیان اینکه خریداران باید گوشی تلفن همراه را با سیم کارت شرکت ارتباطات سیار چک کنند، اظهار امیدواری کرد که خریداران و فرشندگان در این رابطه با یکدیگر به توافق برسند تا نیازی به شکایت نباشد.

  • ۸۵/۰۸/۲۸

نظرات  (۳)

اگر گوشی به صورت قاچاق باشد حد اکثر زمانی که گوشی قعال خواهد بود چه مدت میباشد؟
اگر فروشنده پر رو بود و گوشی را پس نگرفت باید چیکار کنیم؟
من یک گوشی خریده ام که اکنون متوجه شده ام که شماره سریال گوشی با شماره سریال جعبه آن مطابقت ندارد. در ضمن فروشنده نیز از پس گیری گوشی ممانعت میکند. برای حل این مشکل به چه مرجعی میتوان مراجعه کرد؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">