ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: بحث پرداخت کرایه تاکسی به زودی توسط اپلی‌کیشن‌ها در تهران اجرایی می شود.

به گزارش فارس، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران در جمع خبرنگاران در خصوص سامانه تهران من گفت:‌ این سامانه قرار است ارتباط بین شهرداری با شهروندان را فراهم کند و از حوزه طرح ترافیک آغاز شد. در گام دوم قرار است استعلام‌های طرح تفضیلی گذاشته شود. 

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران ادامه داد: پرداخت عوارض نوسازی و پسماند، شارژ کارت بلیت الکترونیکی، رزرو معاینه فنی و حتی سامانه ۱۳۷ قرار است به سایت تهران من متصل شود و تا انتهای سال جاری این امر رخ می‌دهد. 

به گفته فرجود، مجموعه اتصالات تهران من در سامانه ملی و ۸ سامانه درون شهرداری در حال حاضر است. 

وی با بیان اینکه سرویس‌های دیگری در راستای هوشمندسازی شهر تهران ارائه می‌شود، گفت: تمام زیرساخت‌ها برای اجرای طرح کاهش ایجاد شده و باید تمام خودروها معاینه فنی دریافت کنند. دوربین‌های کنترلی در این زمینه نصب شده و بسترش در سازمان فاوا است. 

وی با بیان اینکه سرویس سامانه مسیریاب در سازمان ایجاد شده است، گفت: لایه‌های مختلف اطلاعات شهری را به مردم ارائه می‌کند و برای اولین بار حمل و نقل عمومی بر روی سامانه مسیریاب اضافه شده است.

وی در خصوص پارک حاشیه‌ای گفت: تا پایان سال جاری موضوع پارک حاشیه‌ای ایجاد می‌شود و یک پلت‌فرم جامع نیاز دارد، در این طرح، پارکبان هم حضور دارد، پرداخت‌ها الکترونیکی است و برای رزرو پارک حاشیه‌ای باید در سایت تهران من ثبت نام شود. 

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که الوپارک هم در حال حاضر همین کار راانجام می‌دهد، گفت: موضوع پارک حاشیه ایدو دسته است، یک بخش پارک خیابانی است که شرکتی برنده مناقصه شده و قرار است این کار را انجام دهد و بخشی هم پارک غیرخیابانی است و برای پارکینگ‌های خصوصی و یا پارکینگ‌های وابسته به شهرداری این اپلی‌کیشن‌ها فعالیت می‌کنند. 

وی تأکید کرد: ۱۵ هزار پارک حاشیه ای در مرحله پایلوت در منطقه ۱۲ تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود. 

فرجود اضافه کرد:‌بحث شفافیت یکی دیگر از محورهای شهرداری است، در طرح شهر هوشمند شفافیت بسیار مهم است، به همین منظور سایت شفاف را راه‌اندازی کردیم. در فاز اول قرارداد بالای یک میلیارد تومان بر روی خروجی قرار گرفت و در گام‌های بعدی، بودجه شهرداری و سایر موارد بر روی خروجی قرار می‌گیرد. 

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران با بیان اینکه باید به سمت حوزه داده‌ها حرکت کنیم، گفت: شهرداری باید داده‌محور باشد و داده‌ها نیز باید یکسان و درست باشد.

فرجود در خصوص رصدخانه شهری گفت: در این رصدخانه اطلاعات شهر تهران وجود دارد و ما مدیرانی که بخواهند برنامه بنویسند را به این رصدخانه دعوت می‌کنیم تا از اطلاعات استفاده کنند. 

وی ادامه داد: در بحث حوزه پرداخت‌های شهری نیز اقداماتی صورت گرفته و به زودی بحث پرداخت کرایه تاکسی توسط اپلی‌کیشن‌ها اجرایی می‌شود. 

وی بابیان اینکه در حوزه کارت‌بلیت‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته گفت: روزانه ۳ و نیم میلیون تراکنش کارت‌بلیت صورت می‌گیرد و درآمد حاصل از آن یک و نیم میلیارد تومان است. 

وی در بخش دیگر سخنانش در خصوص دکل‌های شهر تهران گفت: جلسات بسیاری در این باره گذاشته شد و ۳۰۰ دکل از مجموعه درخواست‌ها کم شد چرا که دکل‌ها را اشتراکی کردیم. 

فرجود در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای برخی از شهروندان با وجود اینکه حساب شهروندی‌شان موجودی دارد پیامک‌هایی ارسال می‌شود که شما فاقد موجودی هستید و تردد غیرمجاز داخل محدوده طرح ترافیک داشته‌اید، گفت: در یک ماه اولی که طرح ترافیک اجرایی شد، شهرداری عوارض خود را دریافت کرد ولی پلیس جریمه نکرد، تأکید می‌کنم که جریمه و عوارض شهرداری متفاوت است، اما اگر برای برخی از افراد اس‌ام‌اسی آمده باشد که آنها حساب شهروندی‌شان مشکل نداشته، سهمیه‌ هم داشته‌اند، مشکلی وجود ندارد،‌ما خودمان اتوماتیک از حساب شهروندی‌ آنها برداشت می‌کنیم و این پیامک‌ها عواقبی برای شهروندان نخواهند داشت، البته در صورتی است که حساب شهروندی آنها شارژ داشته باشد. 

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه پنج ساله سوم شهرداری گفت: بودجه خوبی برای هوشمندسازی شهر تهران در این برنامه دیده شده است. 

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از باجه‌های شارژ کارت‌بلیت خراب هستند، گفت:‌اگر دستگاهی خراب است باید رسیدگی کنیم و قطعا درست می‌شود و این کار دست پیمانکار است.

  • ۹۷/۰۸/۱۲

شهرداری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">