ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل جلسات حل اختلاف تالیا

| سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

پیشنهاد تغییر تعرفه‌ی مکالمات تلفنی اعم از تلفن ثابت و همراه با امضای وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال شد.

مهندس صابر فیضی - مدیر عامل شرکت مخابرات ایران - در گفت‌وگو با ایسنا) با اعلام این خبر، اظهار کرد: برای یکسان شدن کدهای داخل استان پیشنهاد داده‌ایم که16 درصد به تعرفه‌ی مکالمات تلفن ثابت و هشت درصد به تعرفه‌ی مکالمات تلفن همراه افزوده شود.

او درباره‌ی این که مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفته است با یکسان شدن کدهای داخل استان در تلفن همراه هشت درصد به مکالمات تلفن همراه افزوده نخواهد شد،‌ تصریح کرد: پیشنهاد شرکت ارتباطات سیار مبنی بر انجام فلت استانی کدها بدون افزایش تعرفه‌های مکالمات تلفن همراه است، اما با توجه به این که شرکت مخابرات ایران و ارتباطات سیار هنوز شرکت دولتی هستند نمی‌توانیم از درآمد دولت کسر کنیم از این رو اگر کدهای داخل استان حذف شوند باید تعرفه‌ی مکالمات نیز افزایش یابد.

فیضی درباره‌ی اینکه یکسانی کدهای مخابراتی در داخل استان در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: این طرح در دستور کار سازمان ارتباطات زیرساخت قرار خواهد گرفت، چرا که موضوع نامبرینگ عملا به این سازمان منتقل می‌شود بر این اساس پس از تصمیم گیری در نحوه‌ی اجرای حذف کد استانی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ابلاغ آن به استان‌ها کارهای مربوط به طرح آغاز خواهد شد.

وی در ارزیابی وضعیت پروژه‌ی سیم کارت‌های اعتباری تالیا تصریح کرد: مجتمع صنعتی رفسنجان (تالیا) فاز دوم توسعه خود را با تاخیر آغاز کرد و بهترین فرصت خود را از دست داد چرا که این امر سبب شد اپراتور دوم تلفن همراه (ایرانسل) که به تازگی پا به عرصه‌ی مخابرات گذاشته بود از این موقعیت استفاده کند و سیم‌کارت‌های اعتباری خود را عرضه کند.

او افزود: در نتیجه تالیا نتوانست در جذب مخاطب خوب عمل کند؛ در حال حاضر نیز در حدود 850 هزار مشترک دارد، این در حالی است که باید حداقل تا پایان سال گذشته تعداد مشترکان خود را بر اساس قرارداد به دو میلیون مشترک می‌رساند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره‌ی علت تشکیل جلسات حل اختلاف برای تالیا گفت: تالیا پیمانکار شرکت مخابرات ایران است اما یکسری اختلاف نظر در قرارداد وجود دارد، از این رو جلسات حل اختلاف تشکیل می‌شود چرا که در یکی از بندهای قرارداد تالیا پیش بینی شده است چنانچه بین کارفرما و پیمانکار اختلاف نظری وجود داشته باشد، حکمیت آن به عهده‌ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

او افزود: اختلاف نظر شرکت مخابرات ایران با تالیا در رابطه با زمان آغاز اجرایی شدن قرارداد و میزان پالس اتصال متقابل (اینترکانکشن) است که در این دو مورد با تالیا به توافق نرسیده‌ایم و با تشکیل جلسات حل اختلاف به این موضوع رسیدگی می‌شود و در نهایت نظر نهایی اعلام می‌شود.

فیضی افزود: جلسات حل اختلاف از چندی پیش در حال برگزاری است و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درباره‌ی این که با خصوصی سازی وضعیت پروژه‌ی سیم کارت‌های اعتباری تالیا چه خواهد شد، گفت: با خصوصی سازی وضعیت این پروژه بهتر خواهد شد، چرا که قوانین و مقررات دولتی تا حدودی مانع انعطاف در قرارداد می‌شود اما وقتی شرکت مخابرات ایران تبدیل به شرکت خصوصی شود، به راحتی می‌توان با توافق با شرکت مربوطه و از بین بردن موانع پروژه‌ی مورد نظر را به سرانجام رساند اما در قوانین دولتی باید عین مفاد طرح قرارداد پیش رفت و نمی‌توان تغییری در آن ایجاد کرد.

  • ۸۶/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">