ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تشکیل پرونده الکترونیکی برای دانش‌آموزان

| شنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش از تشکیل پرونده الکترونیک برای دانش‌آموزان پایه نهم خبر داد و گفت: از سال تحصیلی97-96 پرونده الکترونیک برای دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم و سال بعد از آن برای دبستانی‌ها تشکیل می‌شود.

به گزارش فارس، مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر با بیان اینکه هدایت تحصیلی یک فرآیند است، اظهار داشت: هدف هدایت تحصیلی این است مسیری را برای دانش‌آموز فراهم کند که در پایان پایه نهم، توانایی شناخت استعدادهای خودش را برای ورود به شاخه‌ها و رشته‌های مختلف داشته باشد.

وی افزود: علی‌رغم وجه قوی و ارزشمند سند تحول بنیادین، متأسفانه در مرحله اجرای سند، خوب عمل نشد و بدون اجرای طرح آزمایشی در مناطق، به صورت کلی در سال 91 اجرایی شد.

شکوهی اضافه کرد: اینکه برای مقطع ابتدایی باید مشاور داشته باشیم یا حداقل به معلمان در حوزه مشاوره آشنایی و آموزش بدهیم، از اهدافی است که تاکنون محقق نشده است. 

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته اقداماتی برای مقطع ابتدایی انجام دادیم‌، گفت:‌ از ابتدای امسال پرونده الکترونیک برای همه دانش‌آموزان پایه نهم تشکیل شد. از سال تحصیلی 97-96 این پرونده برای دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم و سال بعد از آن برای دانش‌آموزان ابتدایی تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: آمایش سرزمینی در حوزه استعداد و رغبت که برای دستگاه‌های برنامه‌ریز اشتغال هم کمک‌کننده باشد، در حال برنامه‌ریزی است.

شکوهی با بیان اینکه تا سال گذشته هیچ پیش‌بینی‌ برای پایه نهم در تأمین نیروی مشاور نشده بود، تصریح کرد: آموزش و پرورش مجبور شد نیروهای مشاور موجود در متوسطه دوم را به متوسطه اول انتقال دهد. 

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از عدم تأمین زیرساخت‌ها در ابتدای اجرای سند تحول، اظهار داشت: دوستان به اشتباه، سند تحول را با ورود دانش‌آموزان به پایه ششم آغاز کردند و این کار بدون پیش‌بینی معلم، فضای فیزیکی و محتوا بود.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین می‌گوید یک سال پس از تصویب باید زیرنظام‌ها آماده می‌شد در حالی که بدون تصویب زیرنظام‌ها اجرای سند را شروع کردند.

 

اوراق امتحانات نهایی دانش آموزان الکترونیکی تصحیح می شود
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش از تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانات نهایی دانش آموزان از شهریور ماه خبر داد.

به گزارش ایرنا، عبدالرسول عمادی تحلیل نتایج امتحانات نهایی را بهترین معیار برای سنجش و ارزیابی کل نظام آموزشی برشمرد و اظهار کرد: مسئله کیفیت بخشی نظام تعلیم و تربیت، همواره یک اصل اساسی در دولت تدبیر وامید است.
وی افزود: یکی از راهکارهای کیفیت بخشی به نظام آموزشی که در این دولت مدنظر بود، توجه به مدیریت و توانمندسازی آنها است، زیرا علت بسیاری از کاستی ها و نواقص، ضعف مدیریتی است.
عمادی، توسعه و پیشرفت را منوط به داشتن مدیرانی لایق دانست و گفت: در طول سال تحصیلی، معلمان باید همواره ارزشیابی مستمر را به نحو مطلوب انجام دهند زیرا اگر چنین نشود، نتایج امتحانات نهایی اثربخش نخواهد بود.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش وپرورش گفت: تصحیح اوراق امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی یکی از برنامه های مرکز سنجش است و برای اولین بار در شهریور سال جاری به صورت پایلوت انجام خواهد شد تا در صورت موفقیت، کلیه اوراق امتحانات نهایی به صورت الکترونیکی تصحیح شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی سنجش مؤلفه های نظام تعلیم و تربیت را از مأموریت های اصلی مرکز سنجش دانست و افزود: در صورت محقق شدن تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، افزایش دقت و سرعت در اعلام نتایج امتحانات نهایی، از نتایج اجرای این طرح خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">