ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصمیمات جدید برای واردات گوشی مسافری

| چهارشنبه, ۱ آذر ۱۳۸۵، ۰۴:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

از این پس گوشی‌های تلفن همراه وارداتی به وسیله مسافران تنها در صورتی فعال خواهد شد که به گمرک اظهار و برای آنها سند گمرکی صادر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل دفتر واردات گمرک با اعلام این خبر افزود: از بیستم آبان‌ ماه سال جاری گوشی‌های وارداتی به وسیله مسافران باید به گمرک اظهار و برای آن سند گمرکی صادر شود تا امکان فعال شدن وجود داشته باشد.

ناصر کرمانی همچنین با اشاره به تصمیمات جلسه اخیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص ترخیص گوشی‌های تلفن همراه گفت: از تاریخ بیستم آبان‌ماه سال جاری گمرکات مهرآباد (حوزه یک)، تجاری مهرآباد، فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودگاه پیام به عنوان گمرکات اختصاصی مجاز به ترخیص تجاری تلفن همراه تعیین شده است.

وی افزود: در صورت ورود گوشی‌ همراه از سایر گمرکات، باید کالای مذکور به گمرکات مجاز ترانزیت شود و با توجه به بند دوم مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گمرکاتی که از ابتدای سال‌جاری تاکنون اقدام به ترخیص تلفن همراه کرده‌اند، باید هر چه سریع‌تر نسبت به ارسال اطلاعات و مشخصات کامل کالا به اداره آمار و خدمات ماشینی گمرک اقدام نمایند.

گمرکات اختصاصی فوق‌الذکر نیز باید حداکثر یک هفته پس از ترخیص تلفن‌های همراه مراتب را به اداره کل آمار و خدمات ماشینی اعلام نمایند.

بر اساس تصمیمات جلسه اخیر ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ملاک اقدام شرکت ارتباطات سیار برای ثبت سریال گوشی‌های تلفن همراه وارداتی، اعلام مکتوب گمرک ایران خواهد بود.

  • ۸۵/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">