ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تصویب سیاست نامه مرکز صدور گواهی دیجیتال

| پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۸۵، ۰۷:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

دراولین جلسه دور جدید شورای عالی انفورماتیک که با حضور دکتر رهبر، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد، سیاست نامه مرکز صدور گواهی دیجیتال که از سوی وزارت بازرگانی برای بررسی و تایید به شورای عالی انفورماتیک ارایه شده بود، تصویب شد.

در این جلسه دکتر موحدی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی بر نقش و اهمیت پروژه مرکز صدور گواهی دیجیتال تاکید کرد و هدف این طرح را ایجاد زیرساخت ملی به منظور پشتیبانی و توسعه تجارت الکترونیکی در سطح ملی و بین المللی دانست.

به گفته وی این پروژه از پروژه های بسیار مهم وزارت بازرگانی می باشد که 30 تا 40 درصد بودجه IT وزارتخانه صرف این پروژه شده و پس از چهارسال تلاش و بررسی الگوی هفت کشور جهان تهیه شده است.

دکتر زرگر، مدیر کل بخش بانکداری الکترونیک نیز جنبه های فنی پروژه را مورد بررسی قرار داده و بر اهمیت پروژه از بعد امنیتی تاکید نمود. وی همچنین مساله خدمات محرمانگی، احراز هویت، یکپارچگی و انکار ناپذیری را از ارکان اصلی امنیت برشمرده و اجرای این پروژه را آغاز بازرگانی الکترونیکی کشور خواند.

سپس دکتر رهبر از زحمات دست اندرکاران این پروژه تشکر و قدردانی نمود. بر اساس این مصوبه کمیسیونی به نام کمیسیون زیرساخت کلید عمومی کشور با حضور وزیر بازرگانی یا معاون ذیربط به عنوان رییس کمیسیون، نماینده قوه قضاییه، نماینده وزیر اطلاعات، نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نماینده رییس سازمان مدیریت، نماینده رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان ثبت اسنادکشور، دبیر شورای عالی انفورماتیک و مدیر کل توسعه تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی به عنوان دبیر کمیسیون تشکیل می گردد که رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و رییس اتاق بازرگانی صنایع و معادن نیز به عنوان نمایندگان بخش خصوصی عضو این کمیسیون می باشند.

از دیگر مصوبات این جلسه اعطای مجوز به بخش خصوصی برای ارایه خدمات میانی امضای الکترونیکی بود. همچنین مقرر شد دولت هزینه ارایه خدمات ریشه ای را تقبل نماید.

گفتنی است سیاستنامه مرکز صدور گواهی دیجیتال بر روی سایت سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور به نشانی www.irannsr.org قابل دسترسی است.

  • ۸۵/۰۸/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">