ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعرفه‌های مخابراتی تغییر نمی‌کند

| چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۸۵، ۰۵:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات ، اعلام کرد: تعرفه‌های مخابراتی سال آینده تغییر نخواهد کرد و نرخ سال ‪ ،۸۶‬بر اساس همان نرخ پایه سال ‪ ۸۳‬اجرا می‌شود.

"محمد سلیمانی" با اشاره به‌اینکه درسه‌سال گذشته تعرفه‌های بخش مخابرات ثابت مانده‌است، افزود: در بخش تلفن ثابت با حذف کد روستایی بین روستاهایی که نزدیک به هم بودند، هزینه مکالمات را در حدود ‪ ۳۰‬درصد کاهش دادیم.

وی در نشست خبری محدود خود با شماری از خبرنگاران روزنامه‌ها و نشریات تخصصی‌ارتباطات با ذکراینکه کارهایی را برای بازبینی نرخ تعرفه‌های مخابرات آغازکرده‌ایم، افزود: درصورت بازنگری تعرفه‌ها ممکن است تعرفه‌ای کاهش داشته باشد یا ارائه برخی سرویس‌ها رایگان شود.

به‌گزارش روزچهارشنبه روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی تاکیدکرد: البته این امر به نظرات اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شورای اقتصاد بستگی دارد و برای همین باید فرایندی طولانی طی کند.

سلیمانی در پاسخ به سوالی درباره تفاوت فاحش حق لیسانس اپراتور دوم تلفن همراه در ایران با یک اپراتور عربستان، گفت: نمی‌توان بین دو اپراتور این گونه مقایسه کرد، زیرا ممکن است یک اپراتور حق لیسانس را در ابتدای کار بپردازد و در آینده مبلغ کمی پرداخت کند .

وزیرارتباطات وفناوری اطلاعات همچنین گفت: ظرف یک هفته‌گذشته با واگذاری -های صورت گرفته ضریب نفوذ تلفن همراه با افزایش یک درصدی به ‪ ۲۰‬درصد رسید، این در حالی است که ضریب نفوذ تلفن همراه در سه ماه گذشته ‪ ۱۴‬درصد بود.

وی درباره اهمیت سیم کارت‌های پیش پرداختی(اعتباری) گفت: اکنون در دنیا بیش ازدو میلیارد تلفن همراه موجود است که یک میلیارد و ‪ ۴۰۰‬میلیون شماره پیش پرداخت بود و ‪ ۷۰۰‬میلیون آن پس پرداخت است.

وزیر ارتباطات، افزود : در کشور امارات که ضریب نفوذ تلفن همراه بالای ‪ ۱۰۰‬درصد است، ‪ ۹۴‬درصد سیم‌کارت‌ها از نوع اعتباری هستند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه "اگر تالیا بخواهد دو میلیون شماره متعهد شده خود را واگذار کند ، ما کمک خواهیم کرد" افزود: تالیا می‌توانست از طریق فاینانس یا گرفتن شریک خارجی مشکلات خود را بر طرف کند.

دکتر سلیمانی درباره کپی شماری از سیم‌کارت‌های اپراتور اول تلفن همراه در ماه‌های اخیر، با ذکر اینکه سیم کارت‌های فعلی از نوع "کانتر ‪ "۲‬است که مشکلی از بابت کپی سیم کارت ندارند، گفت: باید ازنظر سخت‌افزار و نرم‌افزار طوری حرکت کنیم که خسارت کمتری وارد شود.

روابط عمومی وزارت ارتباطات در مصاحبه این هفته وزیر، فقط از روزنامه‌ها و مجلات تخصصی ارتباطات دعوت کرده‌بود و خبرگزاری‌ها و شبکه‌های تلویزیونی در آن حضور نداشتند.

چهارشنبه هفته گذشته نیز تنها هفت خبرگزاری و دو شبکه تلویزیونی برای مصاحبه با وزیر ارتباطات دعوت شده‌بودند.

  • ۸۵/۰۹/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">