ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعرفه واردات کاهش نیابد، فعالیت نمی کنیم

| سه شنبه, ۳ مهر ۱۳۸۶، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت "خدمات طلایی نیا" توزیع کننده رسمی گوشی های نوکیا در بازار تلفن همراه هشدار داد، تا کاهش تعرفه واردات گوشی هیچ برنامه ای برای توزیع گوشی های جدید نخواهیم داشت.

"حسن صدری" به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه(موبنا) گفت: با توجه به تعرفه 60 در صدی واردات گوشی تلفن همراه و با اعلام لغو طرح رجیستری از حدود 3 ماه پیش عملا فعالیت قاچاقچیان در حوزه تلفن همراه گسترش یافته و بر همین اساس هم این شرکت فعالیت خود را در بازار کاهش داده است.

به گفته وی در حال حاضر ویترین فروشگاه های بازار تلفن همراه مملو از گوشی های تلفن همراه فاقد گارانتی معتبر است که این امر می تواند خسارات زیادی را متوجه خریداران کند.

صدری با بیان این که نوکیا تنها برندی است که بعد از اعلام لغو طرح رجیستری دچار تعدیل قیمت چشمگیری در بازار شد گفت : دلیل این کاهش قیمت این بود که که پیش از لغو رجیستری هم ، امکان رجیستر کردن گوشی های نوکیایی که از طریق غیر قانونی به کشور وارد بازار می شد،وجود نداشت.

او خاطر نشان کرد: در حال حاضر ویترین بیشتر مغازه ها در بازار تلفن همراه تهران از گوشی های فاقد گارانتی معتبر پر شده است و توزیع گوشی های نوکیا با گارانتی اصلی در بازار تلفن همراه بسیار کم است.

صدری در مورد برخورد اخیر نیروی انتظامی با قاچاقچیان گوشی های تلفن همراه گفت: برای ادامه فعالیت شرکت های اصلی در بازار تلفن همراه تهران تنها برخورد های انتظامی و قهری کافی نیست بلکه لازم است تا در کنار راهکارهای این چنینی، از راهکارهای اقتصادی و فرهنگی هم استفاده شود.

وی اظهارامیدواری کرد با حضور وزیر جدید صنایع در تعرفه واردات گوشی تلفن همراه مورد تجدید نظر قرار گرفته و کاهش یابد.

این شرکت به اتفاق چند نماینده رسمی واردات و عرضه گوشی های تلفن همراه از حدود دو ماه پیش تا کنون به طور رسمی اعلام کردند که به دلیل شرایط فعلی حاکم بر بازار که ناشی از افزایش قاچاق است ، فعالیت تجاری خود را تا زمان نا مشخصی متوقف خواهند کرد.

  • ۸۶/۰۷/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">