ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تعطیلی ISPهای بدون مجوز

| سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت‌های ISP‌ که از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پروانه‌ی معتبر ندارند و تا آخر خرداد ماه نیز درخواستی برای پروانه‌ی جدید ارایه نداده‌اند، پهنای باند و در حقیقت ارتباطشان قطع خواهد شد.

علی ذوالقدر - مدیر کل صدور پروانه و سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اتمام مهلت درخواست ISP‌ها به سازمان تنظیم مقررات برای دریافت مجوز جدید، نامه‌ای توسط این سازمان تهیه شده و طی چند روز گذشته به مخابرات همه‌ی استان‌ها ارسال شد.

ذوالقدر یادآور شد: سازمان برای هر استان جدولی ارسال کرده که در آن اسامی ‌شرکت‌های مجازی که می‌توانند ادامه فعالیت داشته باشند، ذکر شده و به جز این‌ اسامی اگر مخابرات به ISP دیگری پهنای باند داده، باید قطع شود.

او گفت: از طرفی نکته‌ی مهم این است که شرکت‌هایی که اسامی‌ آن‌ها به مخابرات استان‌ها داده شده موظفند تا پایان آبان‌ماه پهنای باند جدیدشان را به شرکت مخابرات استان‌ها ارایه دهند.

به گفته‌ی ذوالقدر شرکت‌هایی که پهنای باند معتبر ( قدیم یا جدید ) از سازمان دارند می‌توانند تا زمان انقضای مدت پروانه، بر اساس دستورالعمل جدید به فعالیت خود ادامه دهند اما اگر بخواهند پهنای باند را افزایش داده یا شعبه‌ی جدیدی دایر کنند، باید موافقت کتبی سازمان تنظیم مقررات را نیز داشته باشند.

او در ادامه یادآور شد: شرکت‌های دولتی و غیرخصوصی که از سازمان و طبق ضابطه‌ی قدیم پروانه ISP داشته و این پروانه نیز برای آن‌ها معتبر است می‌توانند تا زمان پایان مدت اعتبار به فعالیت خود ادامه دهند اما وقتی پروانه آن‌ها منقضی شد، به عنوان بهره‌بردار نهایی محسوب می‌شوند و باید از شرکت‌های ISP و ISDP پهنای باند بگیرند و به عنوان کاربر معمولی محسوب خواهند شد.

وی اظهار کرد: اگر شرکتی به دلیل نبودن اسم خود در لیست شرکت‌های معتبر شکایتی دارد یا معتقد است خطایی صورت گرفته می‌تواند با سازمان تماس گرفته و اعتراض خود را بیان کند، تا در این زمینه بررسی‌های لازم انجام شود.

ذوالقدر همچنین در رابطه با شرکت‌هایی که دارای پروانه‌ی معتبر از سازمان بوده اما مخابرات به اشتباه پهنای باند آن‌ها را قطع کرده است گفت:‌ این‌گونه شرکت‌ها می‌توانند با اصل پروانه به مخابرات مراجعه کرده و با ارایه‌ی اصل پروانه خود مجددا ارتباط خود را برقرار کنند.

  • ۸۶/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">