ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علی شمیرانی - شهرداری تهران در اجرای سلسله طرح های موسوم به جهادی خود، چندی پیش اقدام به تغییر پلاک منازل برخی از مناطق کلان شهر تهران کرد. اگرچه در ابتدای امر بسیاری از شهروندان تهرانی با سردرگمی نحوه آدرس دهی به انواع خدمات شهری همچون آژانس ها، پیک ها و تحویل غذا و غیره مواجه شدند، اما ظاهرا این تنها مشکل پایتخت نشینان نبوده و نیست.

روز دوشنبه هفته گذشته در اطلاعیه یکی از سازمان های ارایه دهنده خدمات به تهرانی ها، اعلام شد که میلیون های شهروند می بایست راهی خیابان ها شده و اقدام به اصلاح آدرس های قدیمی خود کنند.

اگرچه روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار با دارا بودن 5 میلیون مشترک در تهران اعلام کرده که این وظیفه مشترکان است که به طور رایگان به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه کرده و اقدام به اصلاح آدرس خود کنند، لیکن به نظر می رسد روش های جایگزین بهتری نیز در این خصوص وجود داشته باشد.

به هر حال این کاری است که شهرداری تهران انجام داده و این که سایر نهادهای ارایه دهنده خدمات عمومی، چه برخوردی با مشترکان خود خواهند داشت، خود موضوع بزرگی به نظر می رسد. اما تصور اینکه اداره برق، آب، گاز، تلفن ثابت و غیره هم از مردم بخواهند که با مراجعه به انواع ادارات، مشکل موجود را مرتفع کنند، تصوری بسیار گران و پرهزینه خواهد بود.

بر اساس آخرین اطلاعات موجود ظاهراً شرکت پست که مسولیت ارسال انواع مراسلات مردم را بر عهده دارد، اعلام کرده که به عنوان یک پیمانکار، بر اساس آدرس دهی کارفرمایان خود اقدام خواهد کرد و البته این موضوع را نیز متذکر شده، که آدرس های جدید را در اختیار دارد.(که ظاهراً کارفرمایان باید به ایشان مراجعه کنند نه مجری به ایشان)

به هر تقدیر و در صورت هرگونه ناهماهنگی میان دستگاه های مدیریت کلان شهر تهران، شاید لااقل بتوان از روش های جایگزین بهتری برای حل این بحران جدی استفاده کرد که ارسال پیامک رایگان اصلاح آدرس از سوی مراجعان و یا تعبیه بخشی در وب سایت نهادهای عمومی روش های بهتری از مراجعه حضوری و صرف میلیون ها تومان از پول و وقت مردم باشد.
منبع : فناوران

  • ۸۷/۱۰/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">