ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تقاضای نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی IT

| شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۸۸، ۰۴:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

عضو انجمن انفورماتیک ایران گفت: به منظور حفظ کیفیت تجهیزات رایانه ای در حوزه I T کشور، نمونه برداری و آزمایش تمام کالاهای الکترونیکی، تجهیزات رایانه ای و لب تاپ های وارداتی ضروری است.

"ابوالفضل زارعی"در گفت و گو با ایرنا، از واردات غیرقانونی برخی از برند های تقلبی تجهیزات رایانه ای انتقاد کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری صنف رایانه و همکاری خوب سازمان استاندارد دو شرکت بازرسی مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک و شرکت میزان گستر با نمونه برداری و آزمایش بر واردات تجهیزات رایانه به کشور نظارت دارند.

وی تصریح کرد: با انجام نمونه برداری و تست فنی از تجهیزات وارداتی، در صورتی که کیفیت

این کالاها مورد تایید قرار نگرفت، تجهیزات یادشده از مبادی ورودی به کشور مرجوع و در غیر این صورت مجوز ترخیص آنان صادر می شود.

این عضو انجمن انفورماتیک ایران یادآور شد: بمنظور کاهش مشکلات بیکاری و افزایش اشتغالزایی، توسعه I T و ارتقا کاربرد سیستم های رایانه ای در کشور بسیار ضروری شده است.

مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی تصریح کرد: با حضور بخش خصوصی، صنعت رایانه کشور از توانمندیهای خوبی برخوردار شده و دولت می تواند برای حل و فصل بسیاری از مشکلات جامعه از ظرفیت های این بخش استفاده کند.

وی با اشاره به بحران اقتصادی در جهان، یادآور شد: علیرغم تشدید بحران اقتصادی در جهان هنوز هم رکورد و چالش مهمی در حوزه صنعت I T جهان به وجود نیامده است.

زارعی بر ایجاد بسترهای مناسب رقابتی در صنعت رایانه کشور تاکید کرد و گفت: برای ایجاد بسترهای مناسب رقابت و افزایش توان شرکت های فعال در حوزه انفورماتیک، حمایت های مالی دولت ضروری است.

  • ۸۸/۰۹/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">