ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تماس های جعلی برای دسترسی به سیم کارت در ایران

| پنجشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۸۴، ۰۱:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

آی تی ایران - کارشناسان هشدار می دهند که اخیرا برخی تماس ها با تلفن همراه و تقاضاهای مشکوک باعث برخی مزاحمت ها برای کاربران تلفن همراه شده است.
بر این اساس کارشناسان هشدار می دهند:در صورتیکه با تلفن همراه شما تماسی برقرار شد و در آن شخص یا اشخاصی ادعا نمودند که از مهندسین شرکت مخابرات یا (شبکه) هستند و قصد چک نمودن خط شما را دارند و از شما تقاضا نمودند که دکمه 90# یا 09# یا هر عدد دیگر را شماره گیری نمایید،بدون هیچگونه شماره گیری فورا" تماس را قطع کنید.
شرکتی جعلی بدین وسیله به سیم کارت شما دسترسی خواهد یافت و از طریق خط شما و با هزینه شما تماسهای تلفنی برقرار خواهد کرد.
لطفا" به منظور متوقف کردن این کار ، پیغام را برای دیگر دوستان نیز ارسال نمایید.
همچنین تمامی کاربران تلفن همراه توجه داشته باشند در صورتیکه با شما تماسی برقرار شد و در نمایشگر گوشی شما این پیغام ظاهر شد: (XALAN) از پاسخ دادن به آن خودداری نمایید و تماس را به سرعت قطع کنید.
در صورت جواب دادن به تماس،گوشی شما ویروسی خواهد شد.این ویروس اطلاعات IMEI وIMSI را از روی گوشی و سیم کارت شما پاک خواهد کردکه این امر باعث قطع ارتباط شما با شبکه تلفن همراه خواهد شد و شما مجبور خواهید بود گوشی دیگری خریداری نمایید.
این اطلاعات به تایید شرکتهای موتورولا و نوکیا رسیده است.هم اکنون میلیونها گوشی موبایل در سرارسر دنیا از این طریق ویروسی شده اند .

  • ۸۴/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">