ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهیه بسته حمایت از تولید داخل در وزارت اتباطات

| سه شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تهیه و ارائه بسته سیاست‌گذاری حوزه‌ی ارتباطات با هدف حمایت از کالای ایرانی و ارائه آن به کمیسیون اجتماعی هیئت دولت خبر داد.

به گزارش برنا  ،محمدجواد آذری‌جهرمی که طی روزهای اخیر به شهرستان جهرم (زادگاهش) سفر کرده است، روز دوشنبه ۶ فروردین در جلسه‌ی بررسی مشکلات مخابراتی بخش سیمکان شهرستان جهرم، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک بسته سیاست‌گذاری حوزه‌ی ارتباطات را در هفت بند با هدف حمایت از کالای ایرانی در حوزه‌ی تخصصی این وزارتخانه به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه کرده است.

آذری جهرمی این اقدام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در راستای فرهنگ‌سازی و تبلیغ کالای ایرانی دانست و افزود: امید است که این بسته تا اردیبهشت ماه امسال به تصویب هیئت دولت برسد تا مشکلات کسب و کارهای متکی بر فناوری اطلاعات در حوزه‌ی ثبت، تأمین منابع مالی، بیمه و مالیات رفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی دیدگاه این وزارتخانه در زمینه‌ی پیام رسان‌های داخلی نیز گفت: اگر در حوزه‌ی فرهنگ مجازی، کالای خوب تولید شود و سه خصلت کیفیت، قیمت مناسب و امنیت را تضمین کند، بدون شک مردم استفاده خواهند کرد و ما تلاش می‌کنیم این ویژگی ها را توسعه دهیم؛ در این زمینه باید توجه داشت که ایجاد و حفظ اعتماد شبکه‌های اجتماعی اصلی بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امروز دشمنان سرمایه‌گذاری سنگینی برای از بین بردن اعتماد انجام دادند که همه باید تلاش کنیم اعتماد و امنیت را در مردم بالا ببریم.

وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه با گسترش منطقه نوع نیازها نیز تغییر می‌کند، گفت: سیمکان بخشی است که خدمات ارزنده‌ای به انقلاب و نظام ارائه کرده و بعد از انقلاب در خصوص محرومیت‌زدایی این بخش اقداماتی صورت گرفته است.

آْذری جهرمی با بیان اینکه تا پایان سال پوشش‌دهی این منطقه از لحاظ ارتباطات فعال به اتمام می‌رسد، افزود: بخش سیمکان نیازمند فیبرنوری است که که با توجه به طول ۴۵ کیلومتر فیبر اعتبار بالایی می‌خواهد که بررسی و مطالعه خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی اینترنت نسل ۴ در چند ماه اخیر توسط برخی از  شرکت‌های خدمات‌دهی اینترنت و اپراتورهای تلفن همراه، در این بخش، خاطر نشان کرد: تلاش می‌شود ۱۷ سایت دیگر مخابراتی این بخش  تبدیل به اینترنت نسل ۳ شود و تمامی مناطقی که تحت پوشش است، ظرفیت داده شود.

آذری جهرمی در این نشست همچنین نوید داد که مشکلات ارتباطی و مخابراتی مردم بخش سیمکان شهرستان جهرم تا پایان امسال به طور کامل رفع شود.

 این نشست به منظور بررسی مشکلات مخابراتی بخش سیمکان با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان جهرم، فرماندار شهرستان و سایر مسئولان محلی در بخشداری سیمکان برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">