ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توافق جدید وزرای ارتباطات، بهداشت و نیرو

| يكشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۲۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات از تدوین شاخص های تحول دیجیتال در بخش های سلامت و انرژی تا پایان اردیبهشت ماه توسط دو وزارتخانه بهداشت و نیرو مطابق با دستور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی در اینستاگرام خود با بیان اینکه یکی از دستاوردهای توسعه فناوری اطلاعات در کشور، ایجاد اشتغال برای جوانان فرهیخته کشور است، اظهارداشت: کارآفرینان کشور نیازمند بازارهای مناسب برای محصولات خود هستند و هدفگذاری و برنامه ریزی دولتها برای رسیدن به شاخصهای تحول دیجیتال، زمینه ساز ایجاد بازار برای این فعالان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بنا بر مصوبه شورای عالی اشتغال و دستور رئیس جمهور، برای رسیدن به اهداف ایجاد اشتغال در بخش فناوری اطلاعات و رشد بهره‌وری در کشور، مقرر شد شاخصهای تحول دیجیتال در بخشهای مختلف کشور تبیین و اعلام شود.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: برای پیگیری این مهم، امروز مهمان وزرای بهداشت و نیرو بودم و مقرر شد کارگروههای تشکیل شده مشترک، شاخصهای تحول دیجیتال در بخشهای سلامت و انرژی را حداکثر تا پایان اردیبهشت تهیه و اعلام کنند.

جهرمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تدوین سند مشترک تحول دیجیتال در بخش کشاورزی به اتمام رسیده که به زودی رونمایی خواهد شد.

 

تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب و انرژی با استفاده از ICT

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش حدود 50 درصدی مصرف آب در نتیجه اجرای طرح پایلوت هوشمندسازی مزارع در مغان، گفت: تجربه جهانی نشان داده که بیشترین مصرف برق را 5 درصد مشترکان دارند بنابراین هوشمندسازی این میزان می تواند کمک بزرگی به صرفه جویی انرژی کند.

به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه مشترک با رضا اردکانیان وزیر نیرو، با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم باید پهنای باند 20 مگابیت بر ثانیه را به 80 درصد خانوارها برسانیم، گفت: بدین منظور توسعه فیبرنوری باید به سرعت انجام شود و همکاری حوزه ارتباطات با شرکت های توزیع برق می تواند این سرعت را بیشتری کند.
وی استفاده از شبکه های موجود توزیع برق برای توسعه دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت را بسیار موثر دانست و افزود: استفاده از شبکه های موجود توزیع برق هم به ما کمک می کند و هم به وزارت نیرو، چراکه اجرای طرح هوشمندسازی کنتورخوانی در کاهش هزینه ها و سهولت بررسی میزان مصرف مشترکان بسیار موثر است و از طرفی استفاده از شبکه برق، توسعه فیبرنوری را آسانتر می کند.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه برای هوشمندسازی شبکه برق قاعدتا باید از مشترکان بزرگ یا پرمصرف شروع کرد، اظهار کرد: تجربه جهانی نشان داده که بیشترین مصرف برق را 5 درصد مشترکان دارند بنابراین هوشمندسازی همین پنج درصد می تواند کمک بزرگی به صرفه جویی انرژی کند.
عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به کاهش حدود 50 درصدی مصرف آب در نتیجه اجرای طرح پایلوت هوشمندسازی مزارع در مغان، تصریح کرد: استفاده از اینترنت و ICT در شرایطی که نیازمند سازگاری با شرایط کم آبی هستیم راهکار بسیار مناسبی برای مدیریت آب است.
اردکانیان وزیر نیرو نیز با اشاره به لزوم همکاری دو وزارتخانه در سه حوزه استفاده از شبکه های یکدیگر، مدیریت هوشمند انرژی و مدیریت هوشمند آب، از پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک استقبال کرد.
بنابه این گزارش، در پی موافقت وزیر نیرو با تشکیل این کمیته، آذری جهرمی، خوانساری رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تهیه سند تحول دیجیتال در حوزه نیرو معرفی کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">