ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توافق نسبی برای تولید گوشی در ایران

| شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۸۵، ۰۷:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل کنسرسیوم سروش رسانه و شرکت شهرکهای هوشمند گفت: تولید گوشی تلفن همراه ایرانی با برند " نوکیا " تا پایان سالجاری آغاز خواهد شد.

محمد مرزبان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مذاکرات مشترک این شرکت و نیمه‌هادی عماد با شرکت نوکیا برای تولید گوشی تلفن همراه اظهار امیدواری کرد که تولید گوشی تلفن همراه ایرانی با برند نوکیا توسط این شرکتها تا پایان امسال آغاز شود.

وی ادامه داد: علاوه بر نوکیا با دو برند اروپایی و آسیای جنوب‌شرقی نیز در حال مذاکره هستیم.این دو شرکت از جمله شرکتهای صاحب نام و بازار گوشی تلفن همراه در دنیا و ایران هستند.

مرزبان در ادامه کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه بصورت SKD و CKD را یادآور شد و اظهارداشت: این کاهش تاثیر بسیار مثبتی بر روند تولید داخل گوشی با همکاری شرکای خارجی ما خواهد داشت و این تعرفه را به طرفهای مذاکره خارجی خود ابلاغ کرده‌ایم.

وی افزود: در زمینه تولید گوشی تلفن همراه مقوله تکنولوژی و مسایل اقتصادی مهم‌ترین موارد قابل بحث به شمار می‌روند.هدف اصلی شرکتهای داخلی بومی سازی تولید گوشی تلفن همراه در ایران است.

گزارش فارس حاکی است: شرکتهای داخلی مورد نظر برای تولید گوشی تلفن همراه تا پیش از این تعرفه بالای SKD و CKD و نیز عدم ثبت سریال گوشی‌ تلفن همراه را از مشکلات اصلی برای نتیجه نرسیدن مذاکرات تولید داخلی گوشی عنوان می‌کردند.

در همین ارتباط مدیر عامل کارخانجات مخابراتی ایران از نزدیک شدن مذاکرات با شرکت MMOBILE مالزی به مرحله قرارداد برای تولید گوشی تلفن همراه در کشور خبر داد.

محمد ابراهیم مطلع در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهارداشت: در بین شرکتهای طرف مذاکره کارخانجات مخابراتی ایران برای تولید گوشی تلفن همراه در داخل MMOBILE مالزی بیشترین شانس و اقبال را دارد. البته مذاکره با دیگر شرکتها چون TELME نیز ادامه دارد.

وی کاهش تعرفه واردات SKD و CKD گوشی تلفن همراه را یکی از اقدامات اساسی برای جلب نظر طرفهای خارجی جهت سرمایه‌گذاری و مشارکت در تولید گوشی در کشور بیان کرد.

مطلع از انتخاب مدلهایی نیز برای تولید مشترک گوشی خبرداد و گفت: سعی شده تا این مدلها با ذائقه و سلائق ایرانیان همخوانی داشته باشد.

وی در خصوص برند گوشیهای ساخت داخل نیز افزود: به احتمال فراوان این برند نام ایرانی بر خود خواهد گرفت.البته برند مشترک نیز در این زمینه مطرح است.

  • ۸۵/۰۸/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">