ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر آموزش از راه دور به تشریح جزئیات آموزش الکترونیکی پرداخت و گفت: ۸ بهمن ماه ۵۴۱ تبلت بین دانش آموزان پیش دانشگاهی مناطق زلزله زده کرمانشاه توزیع می شود.

به گزارش فارس، گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  هدف از آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت اسلامی است که بر اساس آن، شرایط یادگیری برابر ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه شرایط یادگیری برابر به عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر می انجامد، افزود: تحقق این موضوع در نظام آموزشی در مدارس دولتی روزانه و شبانه، روستامرکز و غیردولتی انجام می شود.

شاهمرادی درباره تاریخچه مدارس آموزش از راه دور گفت: آموزش از راه دور بر اساس مصوبه شماره 387 مورخ نهم شهریور ماه 1375 (و اصلاحیه جلسه شماره 537 مورخ پانزدهم اردیبهشت 1383و جلسه 571 مورخ هشتم دی ماه 1384) شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شد و به استناد هفتصدمین جلسه مورخ بیستم اسفند ماه 1382شورای عالی آموزش و پرورش، مجوز تأسیس و راه‌اندازی مراکز مجری آموزش از راه دور در داخل و خارج از کشور صادر شد و مراکز آموزش از راه دور در سال 1383 فعالیت خود را آغاز کردند.

 وی اضافه کرد: در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای عالی اداری مورخ 27 دی ماه 1389 مؤسسه آموزش از راه دور که قبلاً به عنوان مؤسسه وابسته به آموزش و پرورش فعالیت می‌کرد به وزارت آموزش و پرورش انتقال یافته و در ساختار سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی ادغام شد.

مدیر آموزش از راه دور با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۳ هزار و ۱۴۳ دانش آموز در ۱۶۱۵ مدرسه تحصیل می کنند، اظهار داشت: آموزش از راه دور به ۳ روش کتاب پایه، دیداری و شنیداری و الکترونیکی ارائه می شود.

وی افزود: روش الکترونیکی مکمل آموزش رسمی است و به صورت آزمایشی در ۶ مدرسه البرز آغاز شد و قرار شد به دانش آموزان دوره های اول و دوم متوسطه در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، آذربایجان غربی و جنوب کرمان ارائه شود.

شاهمرادی گفت: بعد از زلزله کرمانشاه تصمیم گرفتیم طرح آموزش الکترونیک را در مناطق زلزله زده برگزار کنیم که بعد از بررسی، منطقه سرپل ذهاب که مدارس آن آسیب بیشتری دیده بود را انتخاب کردیم. 

وی با بیان اینکه طرح تقویت و تکمیل آموزش دانش آموزان در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از دی ماه رسما کلید خورد، ادامه داد: در این مسیر آمـوزش معلمان و تهیه امکانات مدنظر بود که تبلت هایی با هماهنگی شورای موسسین و برخی خیرین تهیه شد.

مدیر آموزش از راه دور اضافه کرد: مدرسه سمیه در سرپل ذهاب، اولین مدرسه تحت پوشش بود که تبلت برای آنها توزیع شد و آموزش الکترونیک در کنار آموزش رسمی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه بررسی کردیم تا دانش آموزان پیش دانشگاهی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را تحت پوشش ببریم، افزود: آموزش در این دوره به صورت حضوری و غیرحضوری ارائه می شود.

شاهمرادی با بیان اینکه ۱۱۲۶ دانش آموز پیش دانشگاهی در مناطق زلزله زده تحصیل می کنند،  ادامه داد: ۵۴۱ دانش آموز پیش دانشگاهی قصرشیرین، گیلانغرب، ثلاث باباجانی، دالاهو از ۸ بهمن ماه تحت پوشش تبلت قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲۰۶ دانش آموز در مدرسه سمیه و ۱۸۶ ‌دانش آموز در مدرسه خدیجه کبری تحت پوشش طرح تبلت قرار گرفتند.

مدیر آموزش از راه دور در خصوص جلسه با وزارت ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات اعلام کرد هر جا که از نظر دسترسی اینترنتی مشکل باشد، حل می کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">