ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توسعه IT در کشور توسط شرکت فاقد اساسنامه

| سه شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۸۷، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۱ نظر

با وجود آن که مجلس هفتم با تشکیل «شرکت فناوری اطلاعات» مخالفت کرده بود، و همچنین در حالی که اساسنامه این شرکت نیز پس از گذشت مدت‌ها هنوز تصویب نشده است، مدیر عامل این شرکت مجددا از بدست گیری طرح‌ها و پروژه‌های کلان فنی، فرهنگی، امنیتی، نرم‌افزاری و... و توسعه IT در کشور سخن گفته است.

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات از تدوین موافقتنامه سرمایه‌ای پنج پروژه اصلی این شرکت خبر داد و گفت: پروژه توسعه فناوری اطلاعات در کشور از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت فناوری اطلاعات است که در این پروژه به محورهای دسترسی، نرم‌افزار و توسعه امنیت پرداخته خواهد شد.

سعید مهدیون در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: پیش‌نویس طرح‌ها و موافقتنامه‌های شرکت فناوری اطلاعات که بر اساس قانون بودجه سال 87 تدوین شده، و هم اکنون موافقتنامه جاری شرکت نیز با وزارت ارتباطات مبادله شده است.

مهدیون افزود: در موافقت‌نامههای سرمایه‌ای پنج پروژه اصلی شامل مکانیزه کردن امور اجرایی شرکت، بازسازی و به روز رسانی تجهیزات، گسترش فرهنگ به کارگیری فناوری اطلاعات، توسعه فناوری اطلاعات در کشور و سنجش شاخص‌های سند توسعه فناوری اطلاعات است که به تایید وزارت ارتباطات رسیده و برای گرفتن موافقت معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری به این معاونت ارسال شده که پیش‌بینی می‌کنیم به زودی موافقتنامه نهایی برای امضا و مبادله آماده شود.

وی با اشاره به چهار بعد ابعاد فنی، مستندات و فرهنگ استفاده، نیروی انسانی مربوطه و روش‌ها و ساختار سازمانی برای توسعه فناوری اطلاعات گفت: برای این چهار محور که یکی از آنها دانش و فرهنگ استفاده از فناوری است پروژه گسترش فرهنگ به کارگیری فناوری اطلاعات را تعریف کرده‌ایم که در این پروژه سعی خواهد شد از روش‌های مختلف فناوری اطلاعات را در کشور گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه هدف‌گذاری از سنین پایین انجام شده گفت: کار مشترکی در این پروژه با آموزش و پرورش شروع شده و در نظر داریم از مدارس ابتدایی کار را شروع کنیم و سعی خواهیم کرد با توسعه شبکه رشد آموزش و پرورش در تمامی مدارس کشور نحوه به کارگیری صحیح فناوری اطلاعات را در زندگی روزمره از همان سنین پایین آموزش دهیم.

مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات با اشاره به یکی دیگر از پروژه‌های نسبتا مهم در دست اجرا این شرکت که احتمالا نزدیک به 85 درصد از بودجه شرکت فناوری اطلاعات را به خود اختصاص دهد گفت: پروژه توسعه فناوری اطلاعات در کشور از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت فناوری اطلاعات است که در این پروژه به محورهای دسترسی، نرم‌افزار و توسعه امنیت پرداخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حوزه نرم‌افزاری بیشتر بر توسعه کاربردها توجه می‌شود که اگر بخواهیم در مورد توسعه امنیت اشاره کنیم می‌توان از مرکز امداد و نجات هماهنگی رایانه‌ای که کار هماهنگی بین مراکز امنیت سرویس‌دهندگان را به عهده می‌گیرد یاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پنج پروژه 257 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

اساسنامه جدید شرکت فناوری اطلاعات 15 اسفند ماه سال 86 با امضای وزیر ارتباطات به هیئت دولت ارسال شد. هیئت دولت نیز پس از وصول اساسنامه آن را در فروردین ماه امسال به کمیسیون اجتماعی خود فرستاد و این کمیسیون هم اکنون در حال بررسی اساسنامه است.

مهدیون، علت طولانی شدن بررسی اساسنامه جدید این شرکت را تعدد طرح‌های در دست بررسی کمیسیون اجتماعی دولت برشمرد و گفت: با توجه به واگذاری شرکت مخابرات ایران و منفک شدن شرکت فناوری اطلاعات ایران از این شرکت در حال رایزنی هستیم تا هر چه سریع‌تر اساسنامه جدید به تصویب هیئت دولت برسد.
منبع : ایتنا

  • ۸۷/۰۵/۲۹

نظرات  (۱)

واقعا" این همه تاخیر دولت برای تصویب اساسنامه درچیست.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">