ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توصیه ای به وزیر احتمالی

| دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۶ ق.ظ | ۰ نظر

امیر حسین سعیدی نایینی- از بین کسانی که باور دارند راه توسعه کشور از توجه به فناوری اطلاعات و ارتباط گذشته و پهنای باند نیز مانند اکسیژن برای رشد آن لازم و ضروری است، در ادوار گذشته کمتر کسی مانند اینجانب وجود داشته که به تبیین مساله پرداخته و در طرح درخواست آن کوشیده باشد.
اما امروز وضعیت پهنای باند و کیفیت برقراری ارتباطات اینترنتی به گونه ای است که به رغم مشکلات فنی گاه و بیگاه و قیمت نه چندان ارزان آن دیگر دغدغه آحاد جامعه و مسوولان تلقی نمی شود.
آنان که با نگاه کوته بین دولتمردان سابق مبنی بر کفایت سرعت 64 کیلوبیتی برای برقراری ارتباط آشنایی داشته و از شنیدن آن سخنان رنج های بسیار دیده اند، این تغییر نگاه را ارج نهاده و قدردان زحمات کسانی هستند که برای تحقق آن کوشیده اند.
نگارنده از نزدیک با آقای جهرمی آشنایی و دیدار نداشته؛ ولی حسب اظهار دوستانی که در کار با وی مرتبط بوده اند وی را فردی فعال، پیگیر، خوشفکر و آینده نگر می دانند و از نقش بسزای او در تغییر رویکرد مدیران دیروز فاوا به توسعه پهنای باند از یک آفت به نیاز مبرم توسعه کشور به آن در امروز خبر می دهند.
از آنجا که حسب اخبار متواتر مسوولیت خطیر راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوازدهم به وی واگذار می شود، به ایشان توصیه می کنم که با تکمیل تغییر رویکرد برای رسیدن به فردایی روشن، به توسعه خدمات الکترونیکی اعم از دولت الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، بهداشت الکترونیکی و غیره بپردازد تا نقش وزارتخانه تحت مدیریت وی فقط محدود به توسعه ارتباطات نماند. ماموریتی که متاسفانه از بدو تشکیل وزارت فاوا تا کنون مغفول مانده و بیشتر یا شاید تمام نگاه مدیران ارشد آن معطوف به بخش مخابرات بوده است.
تردیدی نیست که به کار گماردن نیروهای کاردان و دارای نگاه متفاوت به نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه، می تواند به موفقیت آقای جهرمی در نیل به اهداف ملت بزرگ ایران و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر به کارگیری ظرفیت های عظیم فضای مجازی برای توسعه این فناوری در کشور و استفاده اصولی مردم از نتایج آن کمک شایانی کند.

* رییس اسبق سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور  

منبع:فناوران

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">