ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توصیه بیل گیتس به کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا

| چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت که خالق سیستم‌ عامل‌های "ویندوز" است در مقاله‌ای که در خبرگزاری رویترز انتشار یافت، از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا خواست در صورت پیروزی در انتخابات مساله حمایت از نوآوری در صنایع و سرمایه‌گذاری در موسسات تحقیقاتی را با هدف خلق تکنولوژی‌های جدیدی که توسط کارآفرینان آمریکایی وارد بازار ‌شوند، در اولویت قرار دهند.

بیل گیتس می‌نویسد: انتخابات ریاست جمهوری توجه سراسر آمریکا را به خود جلب کرده است. همانطور که بسیاری از مفسران گفته‌اند در مرحله انتخابات مقدمات عمده تمرکز بحث انتخابات بر شخصیت‌هاست نه سیاست‌ها. با وجود آن که احزاب متمرکز بر این هستند که چه کسی قرار است نماینده آنها در انتخابات پاییز سال جاری باشد اما من می خواهم توجه شما را به مساله که امیدوارم همه کاندیداها در ماه نوامبر بر سر آن توافق داشته باشند جلب کنم: ظرفیت بی همتای آمریکا برای نوآوری.

وی تصریح کرد: هنگامی که آمریکا بر نوآوری سرمایه‌گذاری می‌کند موجب ایجاد شغل و تاسیس شرکت در داخل شده، زندگی آمریکایی‌ها را سالمتر و ایمن‌تر کرده و جان انسانها را در کشورهای فقیرتر جهان نجات داده و با فقر در این کشورها مبارزه می‌کند. این کار فرصتی فوق العاده برای رییس جمهور بعدی آمریکا است تا هم به مردم آمریکا و هم به مردم جهان کمک کند.

بیل گیتس خطاب به دولت آمریکا می‌گوید: فرمول موفقیت پیچیده نیست؛ دولت باید از موسسات تحقیقاتی دست اول ما حمایت مالی کند تا به تولید تکنولوژی‌های جدیدی که کارآفرینان آمریکایی به بازار می‌برند، بپردازند.

بیل گیتس همچنین با هشداربه دولت آمریکا در خصوص این که تعداد هر چه بیشتری از کشورهای جهان به ویژه چین و کره جنوبی تا حدود دو برابر بودجه تحقیق و توسعه خود را افزایش داده‌اند، می‌نویسد: بودجه تحقیق و توسعه آمریکا ثابت مانده است. این خوب است که دیگر کشورهای جهان بیشتر متعهد به تحقیق و توسعه شده‌اند اما اگر آمریکا می‌خواهد نقش رهبری خود در جهان را حفظ کند باید در این بخش خود را تقویت کند.

به گزارش ایسنا وی در ادامه مقاله خود به بر شمردن تاثیرات فراوان حمایت از تحقیق و نوآوری در حوزه های مختلف نظیر کامپیوتر، بهداشت و درمان و انرژی پرداخته و تاکید می‌کند: سرمایه‌گذاری دولت در تحقیق و توسعه قرار نیست برنده یا بازنده را تعیین کند. چنین چیزی را خود بازار مشخص می کند. بلکه چنین سرمایه گذاری به معنی انجام کاری است که می دانیم جواب خواهد داد؛ انجام سرمایه گذاری‌های محدود و هدفمند برای ایجاد پایه و اساس فعالیت کارآفرینان آمریکایی. چنین رویکردی برای رهبران آمریکا در چند دهه آینده اساسی است و در سالهای آینده هر چه بیشتر اهمیت خواهد یافت.

بنیانگذار شرکت مایکروسافت در انتهای مقاله‌اش خاطرنشان می‌کند: تا پایان تابستان سال جاری احزاب سیاسی رهبران خود را انتخاب کرده و چشم به انتخابات ماه نوامبر دارند. کاندیداها نیز دیدگاهشان برای آمریکا و دستور کارشان برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده را بیان خواهند کرد. این دیدگاه‌ها احتمالا بیشتر از آن که مشابهت داشته باشند دارای اختلاف هستند اما من امیدوارم که ما بتوانیم به این توافق برسیم که صرف نظر از هر طوری که به آینده آمریکا نگاه کنید، نوآوری همواره نقشی محوری دارد.

  • ۹۵/۰۲/۰۱

بیل گیتس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">