ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توصیه مظلوم به وزیر ارتباطات برای انتصاب معاون IT

| چهارشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

سهیل مظلوم واجاری - حتما شما هم دیده و یا شنیده‌اید که هر ازگاهی چند، فهرستی اعلام می‌شود که در آن، فلان شهر گران‌ترین شهر و یا بهمان کشور رتبه آخر در اینترنت شده است.

برای تهیه این فهرست‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد که رایج‌ترین آنها روش مقایسه است. مثلا برای تعیین سطح هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ جهان پارامترهایی مثل اجاره بها، نرخ مواد غذایی، آب، برق و سایر خدمات آنها را با شهر شاخصی مثل نیویورک که مقر سازمان ملل بوده و به نوعی شهر همه اقوام و ملل است مقایسه و پس از تراز فهرست گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرها را ارایه می‌دهند.

حکایت "سهیل مظلوم" در صنف فناوری اطلاعات، حکایت همان نیویورک در میان شهرهای جهان است. چون وی همه داشته‌های خود را در همدلی و همراهی کلیه آحاد صنف حاصل کرده است. پس همگان خود را در تجربه، سابقه، آبرو و احترام وی شریک دانسته و هرجا که لازم باشد تا شاخصی از صنف ارایه شود، بی‌تردید به سراغ وی خواهند رفت. از اینروست که شاهد هستیم در بحث معرفی نامزدی از صنف برای احزار مقام در وزارت فاوا، دوستان بزرگواری چون سعیدی، انوشیروانی و سایرین از وی نام برده‌اند. پس می‌توان این سوال را مطرح کرد که آیا فقط "مظلوم" در صنف واجد احراز معاونت IT وزارت فاوا است؟

اگر بخواهیم برای احراز معاونت IT پارامترهایی نظیر صلاحیت‌های عمومی، دانش، تجربه، اشراف به قوانین و مقررات، شناخت از موقعیت فناوری اطلاعات در ایران و جهان، قدرت برنامه‌ریزی، سازماندهی‌، مدیریت اجرایی، جلب همکاری نیروهای متخصص، ایجاد هماهنگی بین بدنه دولت و صنف، سلامت اقتصادی، تسلیم ناپذیری در برابر مشکلات، شادابی و امید به آینده، اطلاع رسانی، گزارش دهی و قدرت چانه زنی برای کسب منابع مالی اجرای طرح‌ها را ملاک ارزیابی بدانیم، به طور قطع و یقین افراد زیادی در صنف هستند که در این پارامترها نمره‌های بیش‌تری دریافت خواهند کرد.

حتما شما نیز همچون من، معتقد هستید که به طور مثال آقایان سعیدی، مرتضوی، رحمتی، اثنی عشری، نظاری، خوانساری، ناصرعلی سعادت، سرکار خانم عصاری و... در بسیاری از پارامترهای مذکور نمره بیش‌تری دارند. پس اگر مظلوم می‌تواند نامزدی از سوی صنف باشد، حتما دیگرانی هم هستند که می‌توانند در فهرست نامزدهای مورد نظر برای معاونت فناوری اطلاعات وزارت فاوا باشند

کافی است وزیر محترم پارامترهای مورد نظر خود را تعیین فرموده و با نگاهی به مدیران فعال در بخش خصوصی، آنها را هم لایق قرار گرفتن در زمره نامزدهای بالقوه بدانند. آنگاه خواهند دید که به دلیل تعدد نامزدهای واجد شرایط، انتخاب سختی در پیش خواهند داشت؛ چنانکه در سرانجام کار، هم خداوند خشنود باشد و هم ایشان رستگار.
منبع : فناو ران

  • ۸۸/۰۶/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">