ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توصیه های مهم بورس به مخابرات

| سه شنبه, ۳ دی ۱۳۸۷، ۰۳:۲۵ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - "اگر نماد مخابرات تاکنون باز نشده ناشی از این است که هنوز اطلاعات لازم مانند عملکرد واقعی سال 87 براساس عملکرد واقعی شش ماهه و همچنین مصوبات قانونی مجمع در خصوص اخذ استفساریه‌ها از دولت به سازمان بورس ارایه نشده است."

این جمله گفته، سید علی حسینی عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار است. به گفته وی روال بازگشایی نمادها اینگونه است که اگر مجمع سالیانه یک شرکت بعد از عملکرد سه یا شش و یا نه ماهه برگزار شود سعی می‌شود که سود سهام (EPS) شرکت نیز بروز شود تا زمینه بازگشایی نماد فراهم گردد که این موضوع برای سازمان بورس و سهامداران از اهمیت خاصی برخوردار است.

اگرچه به گفته این مقام مسوول، مخابراتی ها هنوز فرصت برای ارسال این اطلاعات دارند، لیکن وی توصیه ای نیز به مسوولان مخابرات دارد که در نوع خود جالب است. به گفته وی شرکت مخابرات با توجه به وزنی که در بورس دارد اگر در حوزه اطلاع رسانی کوشش بیشتری کند هم به نفع خود شرکت و هم به نفع بازار سرمایه است چرا که شرکت مخابرات این ظرفیت را دارد اما باید توانمندی خود را به بازار و سهامداران منتقل کند.

نکته دیگر آن که یکی از وظایف مدیران شرکت‌ها ارتباط برقرار کردن با بازار است که منظور ارتباط اطلاعاتی است .اگر مدیری بتواند توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و نگرانی‌های شرکت را به طور مستمر و شفاف منعکس کند، بازار سهام این دسته شرکت ها را بیشتر پیگیری می‌کند.

این مقام مسوول همچنین به نکته مهم دیگری نیز اشاره کرده و گفته "براساس پیگیری‌های انجام شده، مدیران شرکت مخابرات در تلاش‌اند تا اطلاعات کامل را ارایه کنند اما چون شرکت مخابرات شرکت بزرگی است باید از سیستم‌های اطلاع رسانی و افراد توانمند و موثری استفاده کند."

مسایل مطروحه به نقل از این مسوول بورسی گذشته از این که مخابرات هنوز فرصت لازم برای ارایه اطلاعات خود به بورس دارد یا نه، سوالاتی را هم در ذهن مخاطب ایجاد می کند که به نوعی ریشه در ابهامات پیرامون گذشته این شرکت در خصوصی سازی دارد که هنوز هم دامان مخابرات را ول نمی کند.

از جمله آنکه به گفته وی مخابرات باید از "سیستم های اطلاع رسانی و افراد توانمند" برای جمع آوری اطلاعات از پیکر بزرگ خود استفاده کند.

این موضوع نشان دهنده آن است که سیستم گردآوری مخابرات طی سال های گذشته مطابق با استانداردهای موجود نبوده است. شاید به همین جهت است که بورس آدرس سیستم اطلاع رسانی قوی و افراد توانمند را به مخابرات می دهد.

هر چند که هر دوی این نهادها به نوعی دولتی هستند و شاید بتوان گفت که گاهی با برخی اغماض ها و گاه دستورات، برخی از مشکلات رفع می شود. لیکن شواهد موجود شاید به نوعی بیانگر این موضوع نیز باشد که شرکت مخابرات همچنان با دست اندازهای زیادی تا حرکت هموار در مسیر بورس مواجه است.

این نکته را نیز نباید فراموش کرد که رتق و فتق امور به شکل دولتی شاید موقتاً موانعی را از راه مخابرات بردارد، لیکن این پشتوانه نیز در بلند مدت قابل تکیه نخواهد بود
منبع : دنیای مخابرات و ارتباطات

  • ۸۷/۱۰/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">