ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توصیه وزیر صنایع برای مقابله با استاکس نت

| يكشنبه, ۲۵ مهر ۱۳۸۹، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

کارگروهی در وزارت صنایع در حال ارائه برنامه ای است تا نفوذ کرم استاکس نت به رایانه های صنعتی کشور به صفر برسد.

علی اکبر محرابیان در گفتگو با موبنا اظهار داشت : بیشترین تمرکز کرم جاسوس به نام استاکس نت بر روی pls های زیمنس است .

وی افزود: تاکنون 90 درصد از مناطق آلوده شناسایی شده اند و کارگروهی در وزارت صنایع و معادن که برای مقابله با کرم جاسوس استاکس‌ نت تشکیل و در حال انجام اقدامات لازم برای از بین بردن این کرم جاسوس است .

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهتر است رایانه های صنعتی و کارخانجات از plsهای زیمنس استفاده نکنند ،تصریح کرد :در صورتی که رایانه های صنعتی ایزوله شوند وراههای نفوذ استاکس نت بسته شود احتمال آلوده شدن تا حد زیادی کاهش پیدا می کند .

وزیر صنایع خاطرنشان کرد :تاکنون پاکسازی برخی دستگاههای صنعتی که به این کرم آلوده شده اند صورت گرفته و کارگروه وزارت صنایع در حال ارائه برنامه ای است تا نفوذ این کرم به دستگاههای صنعتی کشور به صفر برسد .

بر اساس این گزارش چندی پیش خبر ورود کرم جاسوس با نام استاکس نت به رایانه های صنعتی کشور و آلوده کردن 60 درصد از رایانه‌های ایرانی از سوی برخی منابع مطرح شد که معاون وزیر صنایع آن را تکذیب کرد .

گفته می شود ،عمده مراکز مورد تهاجم این کرم صنایع مربوط به بخش نفت و نیرو بوده و هم‌اکنون IPهای آلوده شناسایی شده و کار طراحی آنتی ‌ویروس نیز آغاز شده است.

  • ۸۹/۰۷/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">