ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توقف واگذاری سهام مخابرات تکذیب شد

| سه شنبه, ۵ شهریور ۱۳۸۷، ۰۲:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: هرگونه مخالفت با واگذاری سهام مخابرات و ادامه عرضه آن کذب محض است و چنین شایعاتی به منظور تخریب سهام این شرکت و کاهش قیمت آن منتشر می شود.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه در گفت ‌وگو با فارس در خصوص شایعاتی که پیرامون توقف عرضه سهام مخابرات در برخی از محافل و رسانه‌ها شنیده و منتشر شده تصریح کرد: هرگونه مخالفت برای واگذاری سهام شرکت‌های مخابرات را تکذیب می‌کنم و توقف عرضه سهام این شرکت بزرگ دولتی به هیچ وجهه صحت ندارد.

وی با بیان این مطلب که شورای عالی امنیت ملی نهایت همکاری را برای عرضه سهام مخابرات داشته خاطرنشان کرد: این شورا مجوز های مربوط به کشف قیمت و عرضه اولیه سهام مخابرات را صادر و با مشخص کردن شبکه‌های مادر و غیر مادر مشکل این شرکت را حل کرد.

کرد زنگنه ادامه داد : با توجه به رشد نرخ سهام این شرکت در بورس عده‌ای از افراد که در صدد خرید سهام مخابرات هستند قصد دارند تا با انتشار چنین شایعاتی زمینه تخریب و کاهش قیمت سهام این شرکت را فراهم کنند تا بعد از ارزان شدن آن اقدام به خرید این سهم کنند.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال فارس که ادامه عرضه سهام این شرکت چگونه پیگیری خواهد شد تاکید کرد: ظرف هفته جاری یا هفته آینده وضعیت ادامه عرضه سهام این شرکت مشخص خواهد شد و بعد از اخذ مجوزهای لازم از دولت عرضه سهام در قالب واگذاری خرد یا بلوکی سهام مشخص خواهد شد.

در همین رابطه مدیرعامل شرکت بورس نیز گفت:‌ مخالفت شورای امنیت ملی با عرضه سهام شرکت مخابرات و یا بازگرداندن سهام عرضه شده خلاف واقع است و عرضه سهام شرکت مخابرات بعد از اخذ مجوزها ادامه خواهد داشت.

علی رحمانی در گفت‌وگو با فارس، درباره وضعیت عرضه سهام شرکت مخابرات که در 19 مرداد با واگذاری بیش از 3/2 میلیارد سهم به قیمت هر سهم 150 تومان انجام شد و نگاه بسیاری از مردم و مسئولین را متوجه خود کرد اظهار داشت:‌ سهام این شرکت که با سرمایه 4 هزار و 578 میلیارد تومانی بزرگترین شرکت دولتی قابل واگذاری محسوب می شود پس از بررسی‌های متعدد و اقدامات مربوط به آماده‌سازی و نیز افشای اطلاعات مهم و قابل توجه مؤثر بر قیمت در بورس عرضه شد.

وی ادامه داد:‌ طبق سیاست‌های کلی اصل 44، واگذاری شرکت‌ها باید پس از کارشناسی همه جانبه صورت گیرد که در مورد مخابرات به دلیل اهمیت ملی آن علاوه بر بررسی‌های متداول مالی، اقتصادی و فنی، موضوع واگذاری از ابعاد سیاسی و امنیتی نیز توسط نهادهای ذیربط انجام شد و خوشبختانه قبل از اتمام مراحل درج این شرکت در بورس تائیدیه شورای عالی امنیت ملی نیز دریافت شد.

رحمانی با اشاره به این نکته که یکی دیگر از موضوعات واگذاری سهام شرکت مخابرات که مورد توجه خاص بوده تاکید بند «ج» سیاست‌های کلی اصل 44 و ماده 2 قانون اصل 44 در مورد حفظ مالکیت و مدیریت دولت در شبکه مادر مخابرات است تصریح کرد: طبق اذعان وزارت ارتباطات و فناوری، شبکه مادر مخابراتی کشور از شرکت مخابرات ایران تفکیک و به شرکت زیرساخت منتقل شده که در این مورد ممیزی مستقل توسط نهادهای ذیربط و گزارش‌های کارشناسی موید آن است.

مدیرعامل شرکت بورس خاطرنشان کرد: علاوه بر این وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت تعهد کرده که هرگونه ادعاها و تعهدات افشا نشده شرکت مخابرات جبران شود و از سوی دیگر در تبصره 2 ماده 17 قانون اصل 44 اساسی نیز این موضوع به سازمان خصوصی سازی تکلیف شده است.

رحمانی افزود: با این اوصاف واگذاری سهام شرکت مخابرات در بورس با انجام تشریفات قانونی لازم انجام شده و خبر مخالفت شورای عالی امنیت ملی با عرضه سهام مخابرات و یا بازگرداندن سهام عرضه شده خلاف واقع است.

رحمانی با بیان این مطلب که در دیگر عرضه‌ها نیز به دلیل انجام اقدامات اداری و قانونی لازم، بین زمان عرضه کشف قیمت و عرضه‌های بعدی فاصله وجود دارد به فارس گفت: این موضوع در مورد عرضه سهام شرکت مخابرات نیز صادق است و سازمان خصوصی سازی مجدانه پیگیر اقدامات اداری و اخذ مجوزهای لازم است که خوشبختانه مبادی ذیربط نیز بر تسریع واگذاری‌ها تاکید داشته و بر این اساس انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک و قبل از عرضه تدریجی سهام شرکت پالایشگاه نفت اصفهان شاهد عرضه تدریجی سهام مخابرات ایران باشیم.

وی در خاتمه به فعالان بازار سرمایه اطمینان داد که کلیه تشریفات قانونی و مجوزهای لازم قبل از عرضه سهام مخابرات انجام و اخذ شده و در عرضه‌های بعدی نیز قوانین و مقررات مربوطه رعایت خواهد شد.

  • ۸۷/۰۶/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">