ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

به اعتقاد معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی ، گستردگی قاچاق گوشی تلفن همراه رقابت در بین تولیدکنندگان را بسیار سخت کرده است.

"رمضانعلی صادق زاده" در گفت و گو با موبنا اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار خط تولید گوشی تلفن همراه، تولید کنندگان نتوانسته اند طبق تعهد خود سالیانه دو میلیون دستگاه گوشی تولید کنند.

وی ، قاچاق گوشی تلفن همراه را یکی از عوامل اصلی بازدارنده در فرآیند تولید گوشی در داخل کشور دانست و گفت: متاسفانه شرایط تولید برای شرکت ها به خاطر تعرفه ها، قاچاق و سایر موارد مهیا نیست.

وی با اشاره به شرکت نیمه هادی عماد تولید کننده گوشی های هیوندایی در کشور گفت: از چند سال گذشته تا کنون این شرکت تنها در حدود 100 هزار دستگاه گوشی تلفن همراه تولید کرده است.

وی افزود:عرضه گسترده گوشی های قاچاق با برندهای معتبر جهانی همچون نوکیا، سونی اریکسون، سامسونگ و غیره باعث شده تا خریداران تمایل چندانی به گوشی های ایرانی نداشته باشند.

معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی با اشاره به ضرورت بسترسازی مناسب و برطرف ساختن چالش های پیش روی تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: نهادهای دولتی مربوطه می توانند با نظارت دائمی و برخورد با قاچاقچیان گوشی فضای فعالیت را برای تولیدکنندگان و واردکنندگان قانونی باز کنند.

به گزارش موبنا، از سال 85 که تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از چهار به 60 درصد افزایش یافت و دو سال بعد این رقم به 25 درصد کاهش یافت.

بالا بودن تعرفه این کالای مصرفی باعث شده تا بازار این کالای ارتباطی در اختیار فعالان غیرقانونی قرار گیرد و بر همین اساس بیشتر سهم این بازار توسط قاچاقچیان تامین شود.

به گفته دست اندرکاران و کارشناسان بازار گوشی تلفن همراه، اکنون حدود 90 درصد سهم بازار در اختیار واردکنندگان غیرقانونی قرار دارد.

  • ۸۹/۰۷/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">