ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید گوشی داخلی به تعویق افتاد

| چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۸۵، ۱۱:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابرات ایران از تعویق تولید گوشی تلفن همراه به شش ماهه دوم سالجاری خبرداد.

محمد ابراهیم مطلع به فارس گفت: در حال حاضر خبر جدیدی از برنامه این شرکت برای تولید گوشی ساخت داخل نیست و همچنان در حال مذاکره با شرکتهای قبلی چون tell me هستیم.

وی ادامه داد: شرکت MMOBIL مالزی، TELME اتریش و BELL اروپا سه شرکتی هستند که در نهایت قرار است برای تولید گوشی تلفن همراه داخل با ما همکاری کنند.

وی ادامه داد: تولید حدود 2 میلیون گوشی تلفن همراه ساخت داخل در برنامه این شرکت در سالجاری است. ولی شاید در ابتدا تولید با 300 هزار دستگاه گوشی شروع به کار کنیم.

گزارش فارس حاکی است: قرار بود که سه شرکت نیمه‌ هادی عماد، کارخانجات مخابرایت ایران و کنسرسیوم سروش رسانه و شرکتهای هوشمند پس از گذشت دو ماه از امضای قرار داد خود با وزارت صنایع به تولید گوشی در داخل بپردازند.
تولید مقرون به صرفه نیست
تا زمانی که تعرفه SKD و CBU نزدیک به یکدیگر است، تولید گوشی در داخل کشور مقرون به صرفه نخواهد بود.
در همین رابطه مهدی افراسیابی ، رییس هیات مدیره موسسه سروش رسانه ، به عنوان یکی از شرکت‌‏های طرف توافق وزارت صنایع برای تولید گوشی تلفن همراه ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان این مطلب، اظهارداشت: منتظر اعلام تعرفه CKD و SKD از سوی وزارت صنایع هستیم.

وی، با بیان این که با تعرفه موجود SKD ، تولید صرفه اقتصادی نخواهد داشت، یادآور شد: در شرایط فعلی واردات به صرفه‌‏تر است.

مهندس افراسیابی ، با بیان این که وزارت صنایع قول داده است که در تعرفه تجدید نظر کند، گفت: پیش نویس قرارداد سروش رسانه با یک برند اروپایی آماده است و در صورت مشخص شدن تعرفه نهایی چنانچه برای طرف خارجی مقرون به صرفه باشد می‌‏توانیم فعالیت خود را آغاز کنیم.

وی ، با تاکید بر این که برای تولید گوشی قرارداد خود را با یک برند اروپایی نهایی کردیم، تصریح کرد: هر سه شرکت طرف قرارداد با وزارت صنایع در بحث تولید با مشکل تعرفه مواجه هستند ، چراکه وضعیت موجود قیمت تمام شده گوشی تولیدی در ایران با گوشی وارداتی تفاوت چندانی نخواهد داشت.

رییس هیات مدیره سروش رسانه، افزود: طبق توافقنامه ، وزارت صنایع باید ساز و کار و تسهیلاتی را برای شرکت‌‏ها در تولید گوشی تلفن همراه فراهم کند.

وی ، در خصوص زمان باقی مانده برای تولید گوشی تلفن همراه ، با بیان این که تولید به صورت SKD خواهد بود، تاکید کرد: خطوط تولیدی موجود در ایران را ظرف دو ماه می‌‏توان راه‌‏اندازی کرد و در این مورد مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

مهندس افراسیابی ، در خصوص شروط موجود در توافقنامه با وزارت صنایع به مواردی از قبیل منطقی کردن تعرفه و وجود اراده برای مبارزه با قاچاق گوشی اشاره کرد و گفت: مخابرات برای جلوگیری ورود گوشی‌‏های غیرمجاز باید ساز و کارهای لازم را ایجاد کند.

  • ۸۵/۰۷/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">