ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تکذیب ورود پست بانک به بورس

| جمعه, ۷ آبان ۱۳۸۹، ۰۳:۵۲ ب.ظ | ۰ نظر

در حالی که سازمان بورس و اوراق بهادار در سوم آبان‌ماه، ورود پست‌بانک ایران را به تابلوی فرعی بازار اول بورس اعلام کرد، وزیر ارتباطات اعلام کرد: مستندات ارائه شده به سازمان بورس مورد تائید این وزارتخانه نیست.

به گزارش روابط‌ عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا تقی‌پور اظهار داشت: اخبار منعکس شده درباره خصوصی‌سازی شرکت دولتی پست بانک بدون هرگونه هماهنگی با این وزارتخانه بوده و مورد تأیید اینجانب نیست.

وی گفت: وزارت ارتباطات یکی از پیشگامان در زمینه اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی محسوب می‌شود و این موضوع نیز به تأیید همه مسئولان و کارشناسان در بخش‌های مختلف دولت و مجلس رسیده و حتی شخص رئیس جمهور نیز این موضوع را مورد تأیید و تأکید قرار داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: در همین راستا می‌توان به خصوصی سازی شرکت مخابرات اشاره کرد که به گواه کارشناسان، بزرگترین معامله تاریخ بورس کشور محسوب می‌شود.

تقی پور تأکید کرد: در حالی که وزارت ارتباطات در حال بررسی و کارشناسی ابعاد مختلف واگذاری سهام شرکت دولتی پست بانک ایران بود، اخباری مبنی بر عرضه سهام این شرکت دولتی در بورس بدون هماهنگی با این وزارت خانه منعکس شد که به هیچ وجه مورد تأیید اینجانب و مجموعه وزارت ارتباطات نیست.

وی گفت: شرکت دولتی پست بانک طبق نظر ریاست جمهوری، روال عادی خود را برای خصوصی شدن طی و در سال 93 در بورس عرضه می شود.

بنابراین گزارش، همچنین روابط ‌عمومی وزارت ارتباطات در خبر دیگری از قول محمود افضلی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پست بانک ایران اعلام کرد: مستندات ارایه شده به بورس مورد تأیید اینجانب نیست.

افضلی اظهار داشت: سال گذشته اقداماتی از سوی سازمان بورس و بدون هماهنگی این شرکت در خصوص عرضه سهام پست بانک ایران انجام شده بود.

وی افزود: مستندات ارائه شده از جمله امید نامه به امضاء اینجانب به عنوان مدیر عامل شرکت دولتی پست بانک ایران نرسیده و مورد تأیید نیست.

افضلی با بیان این مطلب که امضای اینجانب اسکن شده است، تصریح کرد: این موضوع روزگذشته طی یک نامه رسمی به اطلاع مسئولان شرکت بورس اوراق بهادار تهران رسیده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس، در تاریخ چهارم آبان ماه سال جاری طی نامه‌ای به مدیر پذیرش اوراق بهادار شرکت بورس اعلام شده که امیدنامه پست بانک ایران که در سال گذشته به آن سازمان ارسال شده و ظاهراً در سایت آن سازمان اخیراً به روز شده ، باید توسط اینجانب به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت دولتی پست بانک امضاء می‌شد که این امر اتفاق نیفتاده است.

وی اظهار داشت: در این نامه تأکید شده است استفاده از مهر یا اسکن، به معنای تأیید مندرجات توسط رئیس هیات مدیره و مدیر عامل پست بانک ایران نیست.

به گزارش فارس، اولین اخبار در خصوص پذیرش پست بانک در بورس در مهرماه و از قول محمدرضا رستمی معاون شرکت بورس منتشر شد که طی آن رستمی در رابطه با نتایج جلسه صبح یکشنبه هیات پذیرش اوراق بهادار به خبرنگار فارس گفته بود: در این جلسه پرونده پذیرش پست بانک به دلیل کامل نبودن مدارک بررسی نشد.

پس از آن و در بیست‌و پنجم همان ماه، رستمی با اشاره به جلسه هیات پذیرش اوراق بهادار، گفت:‌ در این جلسه اعضاء هیات پذیرش اوراق بهادار با حضور پست بانک در بورس موافقت کردند و زمان عرضه آن از سوی هیات مدیره شرکت بورس تعیین می شود.

رستمی، مشاور پذیرش و کارگزار عرضه کننده سهام این شرکت را کارگزاری مفید معرفی کرد و گفت: سرمایه فعلی پست بانک 56 میلیارد تومان است که سود هر سهم آن در سال گذشته و جاری 221 و 330 ریال پیش بینی شده است.

وی با اشاره به لزوم افزایش سرمایه بعد از حضور در بورس این شرکت جهت تطبیق با شرایط بانک مرکزی خاطر نشان کرد: در حالی مانده تسهیلات و مطالبات پست بانک تا پایان سال گذشته 547 میلیارد تومان و سپرده‌های سال گذشته آن هزار و 150 میلیارد تومان اعلام شده که نسبت کفایت سرمایه آن 8 است.

سرانجام در چهارم آبان‌ماه بورس اوراق بهادار، پذیرش پست بانک با نماد "وپست " (Vapost) در تابلوی فرعی بازار اول بورس را اعلام کرد.

طبق اعلام این سازمان، براساس مصوبه‌ 25 مهرماه سال 89 هیئت پذیرش اوراق بهادار، پست بانک ایران در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و با توجه به احراز موارد تعیین شده در مصوبه‌ مزبور، از روز سوم آبان 89 به عنوان چهارصد و پنجاه و هفتمین شرکت پذیرفته شد.

سازمان بورس اعلام کرد: پست ‌بانک در بخش "واسطه‌گری‌های مالی "، گروه "واسطه‌گری‌های پولی " و طبقه‌ "سایر واسطه‌گری‌های پولی "، با کد "09-19-65 " و نماد "وپست(Vapost) " در فهرست نرخ‌های تابلوی فرعی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران درج ‌شد و امیدنامه‌ پذیرش و درج شرکت پست بانک ایران در سایت بورس اوراق بهادار موجود است.

  • ۸۹/۰۸/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">