ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تکفا 3 هم تدوین می شود

| چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۸۵، ۰۵:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

با توجه به وظایفی که از سابق بر دوش ماست، نمی‌توانیم طرح تکفا2 را نیمه‌تمام بگذاریم همچنین در نظر داریم ضمن پیگیری تکفا2، نسخه سوم آن را در آینده ارایه کنیم.

به گزارش خبرنگار جهان‌صنعت ، حمید شهریاری، دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در یک نشست خبری که دیروز در دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی برگزار شد با اشاره به طرح موسوم به تکفا2 به عنوان یک طرح نیمه‌تمام که به سرانجام رساندن آن جزو وظایف فعلی شورای عالی اطلاع‌رسانی است، از ارایه طرح دیگری به عنوان تکفا3 نیز خبر داد.

وی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: یکسری وظایف از سابق روی دوش ما بود که باید تمام می‌کردیم و با توجه به اینکه نباید طرحی را نیمه‌تمام بگذاریم قطعا طرح موسوم به تکفا2 را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: تکفا2 صرفا فنی نیست و ما نظام جامع ملی را در نظامIT پیگیری می‌کنیم و با توجه به اینکه قبل از سال 85 حدود 30 درصد طرح تکفا2 انجام شده بود، طرح را نیمه‌تمام نمی‌گذاریم.

به گفته وی، تاخیر در انجام تکفا2 هم به دلیل تغییر دولت و تغییر و تحول سازمان‌ها و نهادها بوده و هم به دلیل تاخیر در تخصیص اعتبار آن که به موقع در اختیار ما قرار نگرفته است اما از زمان تخصیص اعتبار، ظرف سه ماه این طرح به پایان می‌رسد.

وی همچنین گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حال حاضر در خصوص تبادل موافقتنامه‌های طرح تکفا امضای شورای عالی اطلاع‌رسانی را به رسمیت می‌شناسد.

بودجه 86 شورای عالی اطلاع‌رسانی

شهریاری در خصوص بودجه شورای عالی اطلاع‌رسانی که در بودجهIT در نظر گرفته شده بود نیز گفت: بودجه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی 77 درصد اضافه شده و ما درخواست 10 میلیارد تومان متمم کردیم که مورد موافقت قرار نگرفت.

به گفته وی، بودجه سال آینده، 46 میلیارد ریال در لایحه بودجه پیشنهادی در نظر گرفته شده است.

شهریاری در خصوص بودجه سال 85 نیز گفت: این بودجه 26 میلیارد ریال بود که به دلیل وقفه شش ماهه‌ای که در فعالیت شورا در ابتدای سال 85 ایجاد شد، نتوانستیم کل بودجه را در اختیار بگیریم.

وی در خصوص دلایل دیگر تاخیر در اجرای طرح تکفا2 به ایجاد تعهداتی که توسط مسوولان قبلی شورا در قبال شرکت‌ها ایجاد شده بود، اشاره کرد و گفت: یکسری تعهد به وسیله آقای جهانگرد ایجاد شده بود که پول و اعتباری در این زمینه تامین نشده بود.

تسما سیاست‌گذاری می‌کند

شهریاری افزود: همچنین اعتبار لازم برای پروژه‌های نیمه‌کاره پشتیبانی شده از دور قبل پرداخت شده و در بخش پرداخت تسهیلات، اعتبارات زیادی از سال 81 در نظر گرفته شده بود که حدود یک میلیارد تومان آن به حدود 120 شرکت تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: حدود یک‌سوم فعالیت تکفا2 پیش رفته و با تخصیص به موقع بقیه اعتبار طی ماه‌های آینده کامل می‌شود. این طرح وظایف نهادهای دولتی را تعریف می‌کند و جامع اطلاعاتی را شکل می‌دهد.

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی با اشاره به طرح تسما به عنوان طرح دیگری در سطح کلان ملی گفت: طرح تسما طرحی در سطح کلان ملی است که می‌گوید هر سازمان و نهادی چه وظیفه‌ای دارد و در چارچوب طرح تسما چه وظایفی را باید انجام دهد.

وی با اشاره به چارچوب اخلاقی، دینی، اجتماعی و محتوایی طرح تسما متذکر شد: وظیفه ما سیاستگذاری در این چارچوب است و وظیفه اجرا را بر عهده نداریم.

به گفته شهریاری، طرح تسما فعلا در حد پیش‌نویس است و باید هرچه زودتر با مشارکت و همفکری کارشناسان به صورت یک طرح جامع درآید.

وی در خصوص نقش شورای عالی اطلاع‌رسانی در طرح ساماندهی سایت‌ها نیز گفت: بنا به حساسیت‌های اخلاقی و فرهنگی جامعه ما طرح ساماندهی را تایید و پشتیبانی می‌کنیم.

اختلاف‌نظر بین شوراهایIT

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی وجود اختلاف‌نظر بین شوراهای عالیIT و موازی‌کاری بین آنها را رد نکرد و افزود: ما با شوراهای عالی ITتعامل داریم البته اختلاف‌نظرهایی هم وجود دارد که به دلیل عدم شفافیت است.

به عقیده وی، اگر به یک بلوغ فرهنگی برسیم این اختلاف‌نظرها حل می‌شود.

در ادامه دکتر مینایی، معاونت فنی شورای عالی اطلاع‌رسانی نیز با اشاره به کارکردهای 14 گانه ایجاد شده در دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی گفت: با توجه به 14 محور طرح تسما، 14 کارگروه با حضور کارشناسان هر حوزه ایجاد شده است تا به بهینه شدن طرح کمک بیشتری کند.

  • ۸۵/۱۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">