ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تکنولوژی اطلاع رسانی و رابطه ها!

| شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۸۴، ۰۶:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی – در خبر ها آمده که چهارمین نمایشگاه تکنولوژی اطلاع رسانی و ارتباطات (وبه قول متولیان اصفهانی برگزار کننده این نمایشگاه ICT 2005 ) با استقبال مواجه نشد.

مجبورم برای توضیح منظورم اندکی به عقب یعنی چیزی بیش از ده سال قبل باز گردم . به زمانی که پدیده ای جدید با نام اختصاری ICT (Information and Communication Technology) در دنیا به وجود آمد. تا آنجا که من از زبان اساتید و انواع و اقسام مسوولان IT باز شنیده ام از این فناوری با نام فناوری اطلاعات و ارتباطات نام برده اند نه تکنولوژی اطلاع رسانی و ارتباطات. ولی این که در شهر مهم و بزرگی همچون اصفهان آن هم بعد از این همه سال از به کار گیری ترجمه ای مشخص برای ICT و آن هم برای چهارمین سال برگزاری ، معادل تکنولوژی اطلاع رسانی برای IT استفاده می شود، امری است که در جای خود نیاز به تامل دارد. باز جای شکرش باقی است که نگفتند نمایشگاه بین المللی تکنولوژی اطلاع رسانی. چون در این مملکت اگر فقط و فقط از کشور مسلمان و همسایه عزیز یعنی افغانستان هم در یکی از نمایشگاه های کشور شرکت کند ما به آن لقب بین المللی می دهیم.

به اعتقاد من مشکل انتخاب نامی نادرست برای IT به ما مطبوعاتی ها برمی گردد. به تعبیری مطبوعات با سال ها نوشتن و نوشتن ظاهراً هنوز حتی نتوانسته اند کاری کنند که نام این فناوری درست به کار رود حالا چه رسد به کاربردهای آن! بیچاره مطبوعاتی ها!

گروهان به جای خود! عقب گرد!همه باید تنبیه شوید ما به ده سال قبل باز می گردیم و از اول تمرین می کنیم. مفهوم بود؟

  • ۸۴/۰۵/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">