ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون توسعه منابع انسانی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به طور متوسط روزانه 170هزار تراکنش در سامانه تبادل اطلاعات اقتصادی کشور ثبت می شود، گفت: اکنون 70 دستگاه اجرایی به این سامانه متصل هستند.

«محمد شرفشاهی» افزود: مرکز تبادل اطلاعات اقتصادی ایران (EIX) یکی از سامانه های مهم کشوری است که با هدف اجرایی شدن دولت الکترونیک راه اندازی شده و اکنون خدمات خوبی ارائه می دهد.
شرفشاهی ادامه داد: تبادل اطلاعات به صورت الکترونیک شرایط را برای آسایش بیشتر مردم و توسعه بهتر کشور فراهم می کند و این بزرگ ترین دستاورد دولت خواهد بود.
به گزارش ایرنا، مرکز تبادل اطلاعات اقتصادی کشور در شهریور سال 94 با مشارکت 48 دستگاه اجرایی و با هدف استقرار دولت الکترونیک و در دسترس بودن اطلاعات اقتصادی کشور برای تصمیم گیران آغاز به کار کرده است.
معاون وزیر اقتصاد همچنین به روند مطلوب طرح های الکترونیک این وزارتخانه در آستانه راه اندازی مرحله نخست دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: سامانه جامع مالیاتی ایران به عنوان مهمترین طرح الکترونیکی این وزارتخانه در آینده نزدیک رونمایی می شود.
شرفشاهی افزود: سامانه جامع مالیاتی ایران که از مهمترین طرح های دولت یازدهم نیز به شمار می رود، تحول بزرگی در روند مالیات ایجاد خواهد کرد و ایران را در زمره کشورهای دارای نظام مالیاتی الکترونیک قرار خواهد داد.
معاون توسعه و منابع انسانی وزیر امور اقتصادی و دارایی توجه به الکترونیک شدن کارها در این وزارتخانه را از مهمترین اولویت های وزیر برشمرد و ادامه داد: طرح خزانه داری الکترونیک، سامانه جامع گمرکی، سامانه جامع مالیاتی از جمله طرح های مهم الکترونیک کردن کارها در این مجموعه است که می تواند اثرگذاری خوبی در مجموعه فرآیندهای اقتصادی کشور داشته باشد.
شرفشاهی گفت: الکترونیک کردن بسیاری از اقدام های وزارت امور اقتصادی و دارایی این امکان را می دهد تا اطلاعات به روز شده در اختیار مقام های عالی کشور برای تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های مهم مورد بهره برداری قرار گیرد.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: توجه به دانش فناوری اطلاعات و تدوین برنامه ها برای توسعه آن در این مجموعه مورد عنایت ویژه وزیر اقتصاد در دولت یازدهم بود و از این رو استقرار دولت الکترونیک در این وزارتخانه در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">