ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جایزه برای معرفی ارسال کنندگان MMS غیر اخلاقی

| چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰۳:۲۷ ب.ظ | ۱ نظر

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، از تدابیر اجرایی جهت جلوگیری از ارسال MMSهای غیر اخلاقی، اعم از شکایت به مراجع قضایی و تشویق افراد گزارش‌دهنده و معرفی‌کننده ارسال‌کنندگان MMSهای غیر اخلاقی خبر داد.

دکتر وفا غفاریان، رئیس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با سیتنا، با اشاره به مباحث مطرح در زمینه کنترل محتوای SMS وMMSها، اظهار داشت: اساسا، بر محتوای SMS‌ها، هیچ کنترلی صورت نمی‌گیرد، چراکه امکان کنترل روزانه حدودا 46 میلیون SMS ارسالی، وجود ندارد.

غفاریان، گفت: البته، طبق قانون، کنترل‌های ویژه‌ای در زمان انتخابات برای جلوگیری از ارسال SMSهای تخریبی بر علیه کاندیداها صورت می‌گیرد و امکان ارسال SMSهای عمده ناشناس از طریق شرکت‌های مربوطه قطع خواهد شد.

غفاریان، تصریح کرد: در غیر این صورت، دیگر هیچ کنترلی بر ارسال پیام‌های کوتاه شهروندان صورت نمی‌گیرد.

وی، خاطرنشان کرد: البته در خصوص محتوای MMS‌ها، موضوع کمی پیچیده‌تر بوده و تدابیری در این زمینه پیش‌بینی شده است؛ از جمله این که فرد قربانی و دریافت‌کننده MMSهای غیر اخلاقی، می‌تواند با مراجعه به مراجع قضایی، شکایت خود را مطرح کند.

رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، تدبیر اجرایی دیگر را در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای افراد گزارش‌دهنده و معرفی‌کننده ارسال‌کنندگان MMSهای غیر اخلاقی عنوان کرد.

  • ۸۶/۰۳/۳۰

نظرات  (۱)

واقعا از شنیدن این خبر متاسفم! دراسلام سخن چینی و خبر بردن و جاسوسی افراد از گناهان بزرگ است و واقعا نمی دانم کسانی که این شاهکارها و راه حل های هوشمندانه را بیان می کنند چه کسانی هستند؟ حدیثی از پیامبر به یاد دارم که زمانی در میان افراد و پیروان پیامبر شخصی بود که سخن چینی می کرد و یک بار که جبرئیل برای نزول وحی به پیامبر وارد شده بود پیامبر پرسید آیا می توانید به من بگویید آن سخن چین کیست؟ خداوند فرمود که من خودم سخن چینی را گناه بزرگی می دانم حال چطور سخن چینی بنده ام را کنم؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">