ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جایزه‌ خرها بخوانند

| يكشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

من خیلی خیلی دلم برای آقا دوربینی و آقای افق زاویه بدن می‌سوزه. خداییش در حق این بندگان خدا ظلم کردیم همه ما.

اسم این دو تا بنده خدا اینقدر تو رسانه‌ها تکرار شده که هر اتفاقی می‌فته همه تو عکس‌ها میگردن ببینن، آقا دوربینی یا آقای افق زاویه بدن رو پیدا می‌کنن یا نه؟ بعد هم که پیدا نکنن خودشون دست به کار می‌شن و تصویرسازی می‌کنن و بعد هم زیرش می‌نویسن، مدیون هستین اگه فکر کنید فتوشاپه!

اما من می‌خام بگم اگه خوب دقت کنیم تو همین حوزه ICT خودمون کلی آقادوربینی و افق زاویه داریم. منتها کسی حال نداره دربارشون بنویسه. مثلا بعضی‌ها رو محاله یه رویدادی باشه اما نبینی که عین کنه چسبیدن به کسایی که مطمئن هستن تو افق زاویه دوربین عکاسا قرار دارن.

از این عشق دوربین‌ها که بگذریم، یه سری جایزه‌خر قهار هم تو این حوزه داریم. یه سری که چه عرض کنم کلی جایزه‌خر داریم.

این جایزه‌خرها تقریبا تو هر جشنواره و رویدادی که یه چیزی توش بدن حاضر هستن و از تمام مزایای این رویدادهای جایزه و تندیس فروش بهره‌مند می‌شن. مثلا می‌گن ما پول می‌دیم جایزه می‌خریم و یه پولی هم اضافه می‌دن که لوگوی شرکتشون تو سالن باشه و یه پول دیگه هم می‌دن که مدیرشون امکان سخنرانی هم داشته باشه و از این چیزا.

من همیشه برام سوال بود که چطور بعضی‌ها اینقدر تابلو جایزه می‌فروشن و بعضی‌ها هم خیلی تابلوتر جایزه می‌خرن. برای همین از بد حادثه یه بار یه کسی رو می‌شناختم که دیدم اسمش توی هیات داوران یکی از این برنامه‌های تندیس‌فروش هست. فوری گوشی رو برداشتم و بهش گفتم بابا آبرو و حیثت خودتو داری به باد می‌دی بکش کنار تا دیر نشده، که دیدم جوابی داد که کاملا قانع شدم.

دوستم گفت مگه خلافه؟! گفتم یعنی چی؟ گفت یعنی هم اونی که جایزه می‌فروشه خودش می‌دونه چیکار داره می‌کنه هم اونی که جایزه می‌خره می‌دونه پول داده خریده. قانون هم خرید و فروش جایزه و تندیس رو ممنوع نکرده!

یه کم فکر کردم چی بگم دیدم خب حرفی نمی‌مونه، یه جورایی راست می‌گه و حکایت من راضی تو راضی، گور بابای ناراضی هست.

بعدش اما با خودم فکر کردم خب این جایزه‌خرها چه کاریه چند میلیون بدن یه تندیس یا لوح بخرن. خب چرا نمی‌رن نرسیده به میدون فردوسی هر چی تندیس می‌خان برای خودشون نمی‌خرن و تا سقف اتاق مدیراشون رو پر نمی‌کنن؟ اینطوری که خیلی ارزون‌تر میفته براشون. تازه برای همه کارمندا هم می‌تونن بخرن هر هفته.

نخندین، لابد می‌گین بابا تابلو هست. خیر هیچم تابلو نیست، باور کنید بعضی از این جشنواره‌ها رو اصلا کسی نمی‌دونه کی و کجا برگزار شده. خلاصه از ما گفتن دوستان جایزه‌خر یه کم بیشتر فکر کنن و نیم‌نگاهی هم به مغازه‌های لوح و تندیس فروش نرسیده به میدون فردوسی داشته باشن.

عزت زیاد

آق فری


(منبع:عصرارتباط)

  • ۹۵/۱۱/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">