ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جذب گردشگر فتوشاپ به ایران (طنز)

| يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

انتخابات ریاست جمهوری باعث شد من به یک نتیجه برسم و اون اینکه در ایران استعدادهای بسیار قدرتمند و بامزه‌ای در ساخت دروغ داریم که اگر این توان رو بتونیم درست هدایت کنیم و زبان کشورهای مختلف رو یادشون بدیم شاید بشه نتیجه انتخابات خیلی از کشورها رو تغییر داد!

یعنی کم مونده بود پای موجودات فضایی به دروغ‌های فضای مجازی باز بشه. حجم سوتی‌ها در بعضی دروغ‌ها هم بسیار بالا بود و من دل درد گرفتم از این همه استعداد در ساخت طنزهای تخریباتی به جای انتخاباتی. یه جورایی فکر کنم اگه بررسی بشه در این زمینه رکورد زدیم.

در مورد کاندیداهای شورای شهر اوضاع اما به کلی متفاوت بود و اغراق نیست اگر بگم فتوشاپ‌کاران ایرانی در این دوره از انتخابات پولدار شدن. عکسای بعضی کاندیداها غوغایی کرده بود تو فضای مجازی و هنر بعضی فتوشاپ‌کارها به حدی بالا بود که عکس جاسم رو تحویل می‌گرفتن و عکس جمیله تحویل می‌دادن.

خلاصه یه حرکت محیرالعقولی زده شد که چه بسا بعد از انتخابات خیلی‌ها تصور کنن تقلب شده و کاندیداهایی که انتخاب کردن اصلا به شوراها راه پیدا نکردن. از بس که دست برده بودن توی عکس‌ها.

بعضی کاندیدها کم مونده بود عکسشونو با لباس فضانوردی فتوشاپ کنن و پوسترهاشون تو فضای مجازی دست به دست بشه. تغییر رنگ چشم، مو، قد، سن، وزن و این جور چیزها که دیگه اصلا خیلی کار دم دستی شده انگار.

یعنی هنر تا این حد که عکس چوب‌کبریت هم تحویلشون می‌دادی برات تبدیل می‌کردن به بلندترین درخت دنیا.

خلاصه کار از رتوش عکس تو انتخابات بعضی از کاندیداهای شورای شهر گذشته بود و مرزهای فتوشاپ تو دنیا رو ما تونستیم جابجا کنیم.

ژست‌ها هم که دیگه نگو عالی بود و اگه دست عکاس‌های سلبریتی‌های آمریکا و اروپا به این عکس‌ها برسه، حتما سراسیمه و فریادزنان برای تحصیل و کسب علم و تجربه راهی ایران شده و این موضوع می‌تونه باعث باز شدن یک بخش جدید در جذب گردشگر و افزایش توریست‌هایی بشه که برای آموزش فتوشاپ و عکاسی، ایران رو انتخاب می‌کنن.

نکته پایانی اینکه حالا دستکاری که چه عرض کنم، برعکس کردن عکس بعضی کاندیداها چقدر تاثیر روی رای آوردنشون می‌تونست داشته باشه، موضوعی هست که تو همین یکی دو روز آینده معلوم میشه. اما خواستم بگم کسایی که به عکس‌ها رای دادن فردا راه نیفتن برن جلوی شوراها برای دیدار با کاندیدای مورد نظر و بعد که پیداش نکردن، فکر کنن ساختمون رو اشتباه رفتن. درست رفتی عزیزم اگه پیدا نکردی اسمشو بپرسی نشونت می‌دن.

عزت زیاد

آق فری

منبع:عصرارتباط

  • ۹۶/۰۲/۳۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">