ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات آموزش‌ الکترونیکی طرح «مدرسه آماده»

| چهارشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه‌ مدت وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام دوره‌ آموزش الکترونیکی «مدرسه آماده» ویژه مدیران و معاونان آموزشی مدارس شهر و شهرستان‌های استان تهران آغاز شد.

احمد دانشفر رئیس اداره آموزش‌های کوتاه‌ مدت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص آموزش‌های الکترونیکی طرح «مدرسه آماده»، اظهار داشت: هدف اصلی ما در این دوره، آمادگی در شرایط بحرانی است یعنی اگر در شرایط بحرانی قرار گرفتیم، چه اقدامی انجام دهیم و درحقیقت تکنیک‌ها و روش‌ها را یاد بگیریم.

وی با بیان اینکه حدود  یک میلیون فرهنگی و 13.5 میلیون دانش‌آموز داریم، افزود: خدای ناکرده، اگر در شرایط بحرانی قرار بگیریم قاعدتاً این طیف می‌توانند کمک مؤثری در جامعه باشند؛ به همین دلیل به سراغ تکنیک‌ها و روش‌هایی که می‌توان آمادگی در شرایط بحران را به معلمان، دانش‌آموزان و اولیا یاد داد، رفتیم.

دانشفر با تأکید بر اینکه شناخت مخاطرات در شرایط بحران از اولویت برخوردار است، ادامه داد: در چنین شرایطی، از همه مهم‌تر نوع تصمیم‌گیری است که افراد چگونه می‌توانند، تصمیم‌گیری کنند و بهترین اقدام  معلمان، دانش‌آموزان و اولیا چیست؛ همچنین می‌خواهیم اصول ایمنی را در مدرسه توضیح بدهیم و در کنار آن، کمک‌های اولیه را در شرایط بحران بیاموزیم تا در شرایط بحران، بتوانند از آن استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش‌های کوتاه مدت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در شرایط بحران 4 مرحله آموزش داده می‌شود که شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازتوانی است، افزود: این طرح یک دوره 16 ساعته الکترونیکی است که ابتدای امر می‌خواهیم برای مدیران و معاونین آموزشی مدارس برگزار کنیم و در مرحله بعد برای تمام معلمان و کارکنان آموزش و پرورش مدارس یا واحدهای آموزشی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در سال گذشته به صورت حضوری اجرا شد، ادامه داد: برآوردی که از این طرح داشتیم، نشان داد که هم هزینه بسیار زیادی داشت و هم اینکه باعث می‌شد کیفیت لازم در آموزش‌ها به طور صد درصد پیاده نشود؛ به همین دلیل به فکر افتادیم که این طرح را به یک دوره الکترونیکی تبدیل کنیم.

دانشفر به تعداد افرادی که در گذشته تحت پوشش این طرح قرار گرفته بودند، اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته 18 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند که شامل مدیران، معاونان مدارس و معلمان بودند اما در آموزش الکترونیکی ابتدا مدیران و معاونان مدرسه تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام مدیران و معاونان آموزشی مدارس آغاز شده است، گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام به سمانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به آدرس ltms.medu.ir مراجعه کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">