ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات دستگیری ۷۰۰ فروشنده اینترنتی دارو

| سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

معاون امور بین الملل پلیس فتا آخرین جزئیات دستگیری ۷۰۰ فروشنده اینترنتی داروهای تقلبی را تشریح کرد.

به گزارش فارس سرهنگ حسین رمضانی معاون امور بین املل پلیس فتا آخرین جزئیات عملیان پانجی آی ۱۱ که منجر به دستگیری ۷۰۰ نفر از توزع کنندگان و فروشندگان داروهای تقلبی شد را تشریح کرد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در تقریبا اکثر کشورهای دنیا به وجود آمد فضای سایبر شرایط مطلوبی را برای سو استفاده کنندگان ایجاد کرد آن هم برای فروش داروهای تقلبی.

رمضانی گفت: سازمان اینترپل از سال ۲۰۰۸ با جمع بندی از کشورها به این نتیجه رسیدند که عملیاتی جهانی با همه پلیس ها سازماندهی کنند به نام پناجی آی که اصلی ترین مأموریت آن برخورد با توزیع و تبلیغ و فروش داروهای تقلبی و غیرمجاز و طبابت‌های غیر مجاز و تجهیزات پزشکی.

وی خاطرنشان کرد: اولین عملیات در سال ۲۰۰۸ انجام شد که پلیس فتا راه اندازی نشده بود و خدا رو شکر ما از پانجی آی ۴ توانستیم در این عملیات شرکت کنیم و تا امسال این شرکت در عملیات ادامه داشته است.

معاون امور بین املل پلیس فتا گفت: سازمان انیترپل می‌خواهد این هماهنگی ها افزایش یابد تا سلامت مردم به خطر نیافتد و ما هم در این عملیات عملکرد خوبی داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: همکاران ما در تمام کشور عملکرد خوبی داشته اند و جا دارد از وزارت بهداشت و دادستانی کل کشور و مقامات قضایی در کل کشور تشکر کنم زیرا هماهنگی خوب یایجاد شد.

 سرهنگ رمضانی گفت: ما دستور کار این عملیات جهانی را دریافت کردیم و مقرر شد براساس آن و دابیر فرماندهی ناجا و رئیس پلیس فتای ناجا یک دستورالعمل کشوری نوشته شد و تمام همکاران در کشور در این عملیات شرکت می‌کنند و فضای سایبر را رصد می‌کنند.

وی تصریح کرد: پس از رصد و بررسی توانستیم در سال جاری بیش از ۹ هزار وب سایت داخلی و خارجی را شناسایی کردیم که ماحصل این شناسایی این شد که با دستورات قضایی در حوزه وب سایت های خارجی که امکان دسترسی به مجرمین نبود ۶۰۰ وب سایت را مسدود کردیم.

معاون امور بین املل پلیس فتا افزود: در حوزه داخلی متأسفانه بیش از ۷۳۰ نفر دستگیر شدند و این عدد زیادی است و ما نگرانیم که سلامت مردم به خطر نیافتد بیش از ۱۰۰ هزار قلم دارو به همراه این افراد به محاکم قضایی تحویل داده شده است.

سرهنگ رمضانی گفت: حتما با این افراد برخورد خواهد شد زیرا بررسی ما حکایت از آن دارد که بیش از ۹۹ درصد داروها تقلبی است.

وی ادامه داد: تولید و عرض دارو در همه دنیا پیچیده و سخت است و در کشور ما هم مسئول واحدی دارد و مردم باید حواسشان باشد.

  • ۹۷/۰۸/۲۲

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">