ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات عملیات مشترک اینترپل و پلیس فتا

| شنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس پلیس فتا ناجا گفت: اجرای عملیات بین‌المللی پانجیا ۱۰ منجر به دستگیری ده‌ها متهم و کشف هزاران قلم داروی قاچاق و تقلبی به ارزش ۵۱ میلیون دلار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سید کمال هادیانفر در تشریح این خبر با بیان اینکه فروش اینترنتی داروهای قاچاق، غیرمجاز و تقلبی آنلاین یکی از جرایم مهم در جهان است، اظهار کرد: طرح مبارزه با داروهای غیرمجاز و تقلبی از سال ۲۰۰۸ به صورت پلیس جهانی با هماهنگی سازمان اینترپل در قالب طرح «پانجیا» انجام می‌شود، در شهریور ۹۶ نیز طرح پانجیا ۱۰ با مشارکت ۱۲۳ کشور عضو سازمان اینترپل از جمله پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با فروش داروهای تقلبی و غیر مجاز در فضای سایبر به اجرا در آمد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای عملیات پانجیا کشف محصولات تقلبی و غیر مجاز، مسدود شدن وب سایت‌های متخلف، جلوگیری از فعالیت تجاری غیر قانونی آنان، افزایش آگاهی عمومی از خطرات خرید و مصرف محصولات دارویی و پزشکی از وب سایت‌های غیر قانونی، شناسایی تولید و توزیع کنندگان محصولات دارویی تقلبی و غیر قانونی و شبکه‌های جنایی فعال در این حوزه است.

هادیانفر بیان کرد: از اهداف دیگر اجرای این عملیات می توان به ارتقای همکاری‌های بین‌المللی در خصوص مبارزه با فروش آنلاین داروهای غیر مجاز و تقلبی اشاره کرد، زیرا فروش داروهای تقلبی و جعلی در اینترنت مستقیماً سلامت افراد جامعه را به خطر می اندازد.

رئیس پلیس فتا ناجا درباره ابعاد بین‌المللی این عملیات، گفت: بخش اعظم این عملیات بر فروش داروهای مخدر از طریق اینترنت تمرکز داشت که به انسداد ۳۵۰۰ وب سایت فروش و تبلیغ مواد دارویی جعلی و غیر مجاز منجر شد.

سردار هادیانفر ادامه داد: در این عملیات که در سراسر جهان به اجرا در آمد، ۷۱۵ هزار بسته دارویی بررسی و تفتیش شد که در این رابطه ۴۰۰ نفر دستگیر شدند؛ این عملیات به توقیف داروهای تقلبی و غیرمجاز به ارزش ۵۱ میلیون دلار منجر شده است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا نیز همگام با پلیس سایر کشورها در این عملیات جهانی مشارکت کرد و ۱۲۲ وب سایت را مورد پی جویی قرار داد، افزود: این پلیس توانست بیش از ۳۸۰ هزار قلم دارو و تجهیزات پزشکی قاچاق و تقلبی را کشف و توقیف کند که در این رابطه ۱۲۰ نفر شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند؛ ارزش ریالی داروها و تجهیزات پزشکی جعلی و غیرقانونی کشف شده توسط پلیس فتا بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال است.

سردار هادیانفر ضمن هشدار به هموطنان تاکید کرد: چرخه تولید و عرضه دارو در تمام کشورهای دنیا با ظرافت و حساسیت بسیار بالایی توسط وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های مرتبط اداره می‌شود؛ در کشور ما نیز هرگونه عرضه دارو، تبلیغ، خرید و فروش آن از بستر اینترنت غیرقانونی است.

رئیس پلیس فتا ناجا با بیان اینکه سلامت افراد جامعه برای تمامی دستگاه‌های خدمتگزار از جمله پلیس فتا مهم است به شهروندان توصیه کرد: نیاز دارویی خود را از مبادی مجاز و قانونی مانند داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مجاز عرضه تجهیزات پزشکی تهیه کنند زیرا افراد سودجو و فرصت‌طلب تنها به فکر منافع مالی خود هستند و به هیچ عنوان نگران سلامت خریداران این محصولات نیستند، بنابراین پلیس فتا ناجا از طریق وب سایت اینترنتی به آدرس www.cyberpolice.ir آمادگی دارد گزارش ها و همکاری هموطنان را دریافت کند.

  • ۹۶/۰۷/۲۹

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">