ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جست و جو گر ملی ماه آینده فعال می شود

| دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۸۹، ۰۱:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فاز نخست طراحی جستجوگرملی فارسی تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد و پس از آن این پروژه وارد مراحل عملیاتی می شود.

'رضا تقی پور'‌ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، درباره برآورد هزینه اجرای این پروژه افزود: پس از پایان زمان بندی کلان می توان دراین باره نظر داد.

وی با بیان اینکه تعاریف کلی و کلان جستجوگر ملی فارسی انجام شده و طراحی جزییات آن نیز در دست انجام است، در مورد نحوه اجرا و واگذاری آن نیز گفت: احتمال دارد که پروژه توسط کنسرسیومی وارد مرحله عملیاتی شود و یا اینکه سرمایه‌گذاری فاز نخست آن به وسیله دولت انجام شده و پس از آن به صورت ساختاری و توسط بخش خصوصی اداره شود.

** ستاد درخواست کند، ریجستر انجام می شود

تقی پورهمچنین درباره ریجستر (ثبت) گوشی‌های تلفن همراه گفت:‌ صورتی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز و یا سایر دستگاه‌ها درخواستی مشابه ریجستر دارند، ‌این خواسته به کمیسیون تنظیم مقررات ارسال شده و پس از بررسی مشکلات اجرایی عملیاتی می شود .

یادآور می شود: ‌موضوع ریجستر تلفن همراه با هدف جلوگیری از عرضه گوشی های تقلبی، براساس توافق وزارت ارتباطات دولت نهم و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا وارز عملیاتی و پس از مدتی متوقف شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد:‌ اگر برخی درخواست ها ازنظر اجرایی باعث کندی بیش از حد فرایند و ایجاد اشکال در سیستم ها نشود، بطورقطع درخواست قابل پیگیری است.

وی افزود:‌ هر درخواستی که برای کنترل کالا از دستگاه های مختلف اجرایی بویژه حوزه الکترونیکی و مخابراتی مطرح شود از طریق سازمان تامین مقررات رسیدگی می شود.

قرار است جستجوگر ملی فارسی با هدف تسهیل در ارایه اطلاعات صحیح به مردم، ‌برای استفاده کاربران داخلی پیاده سازی شود.

  • ۸۹/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">