ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جلسه مشترک مخابرات و رگولاتوری درباره تالیا

| سه شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۸۸، ۰۱:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برگزاری جلسه مسئولان شرکت مخابرات و سازمان تنظیم مقررات برای حل مشکل تالیا گفت: رگولاتوری در این خصوص هنوز به جمع‌بندی نرسیده و اعلام نتیجه نهایی نیازمند مذاکرات بیشتر است.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری این جلسه مشترک بین‌ مسئولان شرکت مخابرات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در هفته‌ِ گذشته گفت: در این جلسه که به منظور رفع موانع شبکه تالیا برگزار شد، نکاتی در چارچوب قرارداد این شبکه، عنوان شد که در حل مشکلات موجود بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در خصوص زمان اعلام نظر رگولاتوری در این زمینه تصریح کرد: نتیجه این مذاکرات نهایی نشده و رگولاتوری هنوز در این خصوص به جمع‌بندی نرسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظر رگولاتوری براساس مذاکرات و نتایج جلسه هفته گذشته خواهد بود و یا اظهار نظر در این خصوص به برگزاری جلسات دیگری نیاز دارد، گفت: رسیدن به جمع‌بندی نیازمند مذاکرات بیشتری است و احتمالا در این خصوص جلسات دیگری نیز با رگولاتوری خواهیم داشت تا در نهایت رگولاتوری نظر خود را اعلام می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: تنها خواسته شرکت مخابرات ایران رعایت شرط موجود در قرارداد تالیا است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان در نیمه‌های یک قرارداد شرایط قرارداد را تغییر داد گفت: نمی توان انتظار داشت که در نیمه‌های یک قرارداد شرایط قرارداد رابه صورت یک طرفه تغییر داد و تغییر شرایط قرارداد بدین شکل امکانپذیر نیست.

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: هر پیشنهادی از سوی تالیا را استقبال می‌کنیم زیرا معتقد هستیم تالیا به این تحول نیاز دارد.

پیش از این نیز غفاریان در گفت‌وگو با فارس، تاکید کرده بود: وظیفه شرکت مخابرات ایران تصویب حضور سرمایه گذاری مستقل در این توسعه است که این شرکت نیز با حضور سرمایه‌گذار خارجی در این پروژه، مشروط بر اینکه سرمایه گذار تمام شرایط قرارداد و مزایده مربوط به تالیا را بپذیرد موافق است.

بر اساس گفته‌‌ مسولان شرکت مخابرات، مشکل اصلی تالیا تعاونی بودن آن است و سهامدار خارجی خواستار خارج شدن تالیا از تعاونی بودن است، که در یک سیستم دولتی اگر این امتیاز حذف شود، کسانی که در مزایده برنده نشده ‌اند حق اعتراض دارند.

بنابراین گزارش، چندی پیش و در پی باقی ماندن مشکل پروژه تالیا و حل نشدن اختلاف نظرهای بین این تعاونی و شرکت مخابرات ایران، سرانجام تصمیم گیری و اظهار نظر در خصوص این پروژه به رگولاتوری سپرده شد.

  • ۸۸/۰۹/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">