ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جلسه کمیسیون امنیت با وزیر ارتباطات برگزار شد

| دوشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۳:۰۶ ب.ظ | ۰ نظر

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون وزیر ارتباطات از استقرار بیست جز از ۲۳جز لازم برای توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

ابوالفضل عمویی درباره جلسه روز یکشنبه این کمیسیون با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات به بررسی تهدیدات امنیتی فضای سایبری کشور اختصاص داشت.

وی با بیان اینکه وزیر ارتباطات در این جلسه گزارشی درباره روند پیشرفت توسعه شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد، افزود: آذری جهرمی در این نشست به موضوع سپر دفاعی یکپارچه در فضای سیاسی کشور پرداخت و همکاران ایشان توضیحاتی درباره سپر دفاعی دژفا و عملکرد این سپر دفاعی برای حفظ امنیت فضای سایبری کشور ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست ‌خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر ارتباطات تاکید کرد نگاه ما توسعه شبکه ملی اطلاعات است و نیاز داریم که اصول حکمرانی لازم برای فضای مجازی را تدوین کنیم و ما بر حاکمیت جمهوری اسلامی بر فضای مجازی اصرار داریم.

عمویی گفت: در این نشست تاکید شد که از مجموع ۲۳ جزء لازم برای توسعه‌ زیرساخت شبکه ملی اطلاعات، ۲۰ جزء آن مستقر شده و در زمینه های دیگر کار برای توسعه ابعاد دیگر شبکه ملی اطلاعات ادامه دارد.

وی از تاکید بر همکاری برای تقویت موتور جستجوی ملی و پیام‌رسان‌های بومی در نشست با وزیر ارتباطات خبر داد و افزود: اندروید ایرانی در برخی گوشی‌ها فعال شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان در این جلسه ملاحظات خود را در باره ابعاد مختلف حکمرانی در فضای مجازی مطرح کردند و به تهدیدات مختلف این فضا اعم از تهدیدات حریم خصوصی و همچنین داده‌های کلان کشور پرداختند و تاکید کردند انتظار می‌رود وزارت ارتباطات در جهت تقویت حکمرانی و حمایت و حفاظت از داده‌های کشور و حریمخصوصی کاربران فضای مجازی نهایت تلاش را انجام دهد.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به سازمان پدافند غیرعامل هم در کمیسیون مطرح شد، افزود: جلسه کمیته امنیت کمیسیون نیز برای بررسی طرح‌های ارجاع شده به این کمیسیون برگزار شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">