ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جهرمی: حوزه فضایی انسجام عمل ندارد

| سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۰۴ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات به ضرورت تهیه نقشه راه فضایی کشور تاکید کرد و گفت: انتظار می رود که کار جدی در پژوهشگاه فضایی ایران انجام شود.

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در دیدار با رئیس و معاونان پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه در حوزه فضایی انسجام عمل وجود ندارد، افزود: پژوهشگاه فضایی پتانسیل خود را در این حوزه نشان داده است؛ اما نیازمند توجه بیشتر به این ظرفیت هستیم.

 به گفته آذری جهرمی، نخستین ماموریت مهم این پژوهشگاه در دوره جدید تهیه گزارش از وضع موجود است؛ به طوری که در این گزارش، اشکالات ساختاری ، تقسیم مسوولیت ها و برنامه های آینده این حوزه، مشخص شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت حوزه فضایی مقام معظم رهبری نیز،  پیگیر این بخش هستند، خاطر نشان کرد: لازم است ماموریت ما در این حوزه مشخص و بر همین اساس مکانیزم ادامه فعالیت، طراحی شود.

وی دومین ماموریت پژوهشگاه فضایی را تهیه نقشه راه این حوزه بیان کرد و گفت: در این نقشه راه باید هدف و مسیر پیشرفت خود را مشخص کنیم و بدانیم در انتهای این برنامه به کجا می رسیم.

 آذری جهرمی تعریف پروژه هایی برای رسیدن به اهداف نقشه راه را سومین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران عنوان کرد و افزود: وزارت ارتباطات از نظر تامین منابع این پروژه ها مشکلی ندارد و به طور کامل از پروژه های پژوهشی این پژوهشگاه، حمایت می کند.

وی با اشاره به مشکلات مالی پژوهشگاه برای انجام پروژه های خود، گفت : نباید پژوهشگران و دانشمندان ما در این حوزه دغدغه مالی داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  تاکید کرد: پژوهشگاه بخش فکر افزایی این حوزه است؛ ما امید بسیاری به این حوزه داریم و انتظار می رود که کار جدی در این حوزه انجام شود.

همچنین دکتر حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت های این پژوهشگاه، ارایه کرد.

وی به فعالیت در حوزه هوا و فضا، فیبر دریایی، همکاری با شرکت پست برای پروژه آشکار ساز و پهباد پستی، پروژه اینترنت اشیا در دشت مغان و آنتن هواشناسی اشاره کرد.

حدادپور در ادامه با بیان اینکه پژوهشگاه فضایی پتانسیل خوبی در حوزه فضایی دارد، گفت : امیدوارم در دوره جدید وزارت، حوزه فعالیت های فضایی و مسئولیت بخش های مختلف با تصمیم وزیر ارتباطات، تعیین تکلیف شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">